Virus-Nimbda og Outlookproblem?
Fra : lwj

Dato : 07-10-01 15:20

Hej!

Jeg har haft virusinfektion af Nimbda, men det er nu slettet,og der er
kørt en total virus-scanning. Ingen virus mere.

Efter virusangrebet, synes jeg at Outlook Express ikke er som den
plejer.

Jeg har kryds "funktioner", "indstillinger","læsning" ved "Marker
læsningen som læst efter visning i xx-antal sekunder".

Hvis jeg står i indbakken, og en meddelelse er valgt, bliver den "tonet"
efter xx-antal sekunder, som den plejer.
Når jeg eksv. så går til en anden mappe (eksv. "Private") for at læse
der, og dernæst vender tilbage til indbakken, ER meddelelsen
med nedtoningen væk. Fuldstændig. Altså ikke flyttet til "slettet post".

Den plejer at stå der stadig, så jeg kan flytte den senere efter
læsningen.

Hvordan løser jeg dette problem?

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 07-10-01 17:19

"lwj" skrev ...

> [...]
> der, og dernæst vender tilbage til indbakken, ER meddelelsen
> med nedtoningen væk. Fuldstændig. Altså ikke flyttet til

Vis => Aktuel visning => Vis alle meddelelser

Jeg gætter på, at der i stedet er mærket af ud for Skjul læste
meddelelser.

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : lwj

Dato : 07-10-01 17:57

Fuldstændig rigtigt gættet, Michael.

Jeg havde i virus-forvirringen glemt denne indstilling.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Lise.

http://www.kandu.dk/

Fra : pre

Dato : 07-10-01 19:32

Hvis du sikkert har fjernet Nimbda fra alle angrebne programmer er der vel
kun én ting at gøre: Kontrol Panel/Tilføj Fjern Programmer. Office(x) Vælg
installationsrutinen Find og Erstat. Problemet kan være IE og OE, som også
kan være angrebet. En tilsvarende rutine findes også for disse.

For fuldstændighedens skyld kommer her en stribe aktuelle URL´s, hvis andre
skulle blive ramt:

http://chkpt.zdnet.com/chkpt/hud0007500a/www.zdnet.com/anchordesk/stories/st
ory/0,10738,2815783,00.html
if you upgraded to IE 6.

Microsoft has announced a new security program - the
Strategic Technology Protection Program
(http://www.microsoft.com/security )

I've found the best coverage so far at CNet's
http://www.news.com

The major Nimda anti-virus sites:

Norton: http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.a@mm.html
McAfee: http://vil.nai.com/vil/virusSummary.asp?virus_k=99209