Vågn op !
Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 08:38

Hvornår vågner I op ?
Hvornår finder I ud af, der INGEN gud er ?
Hvornår tør I ta' livet i egne hænder ?
Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?
Hvilke traumer har I haft, siden i nærmest
er det kristne danske svar på fantiske muslimer mv. ???

Glædelig jul.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 07-10-01 10:05

d. 07/10/01 09:38 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
9pp0ls$1o8b$1@news.cybercity.dk:

> Hvornår vågner I op ?

Hvornår vågner du op?

> Hvornår finder I ud af, der INGEN gud er ?

Hvordan ved du, der ikke er det? Tror du virkelig kun på det, du kan se,
høre og måle?

> Hvornår tør I ta' livet i egne hænder ?

Hvorfor tror du ikke, vi tør det? Hvornår forstår du, at vi er ca. 6 mia.
mennesker på jorden, som alle har et vist ansvar for hinanden? Hvornår
forstår du, livet også har en åndelig dimension og ikke kun en materiel?
Hvornår opdager du i det hele taget, hvad livet handler om? Hvornår tør du
give afkald på den egoisme, som er så udbredt blandt I ateister?

> Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?

Hvor er du?

> Hvilke traumer har I haft, siden i nærmest
> er det kristne danske svar på fantiske muslimer mv. ???

Hvilke traumer har du haft, siden du har denne trang til at nedgøre vi
kristne? Hvorfor kan du ikke bare lade os have vores tro i fred? Mange af os
er ikke et dansk svar på de fanatiske muslimer. Faktisk er vi mange, der
ikke er fanatiske. De mest fanatiske i det danske samfund er faktisk at
finde blandt dem, der har forkastet den kristne tro, og nu kun har en frygt
eller vrede tilbage, som bliver rettet mod f.eks. indvandrere. Andre er
fanatiske materialister og respekterer ikke andre værdinormer, men benytter
tværtimod enhver mulighed for at bedrage andre for at få mere materiel
velstand eller magt.

Langt de fleste leveregler, vi har fået fra Gud som kristne, er rettet mod
et bedre forhold til vore medmennesker. Jesus betragtede næstekærlighed på
linie med kærlighed til Gud.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 07-10-01 16:51

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> d. 07/10/01 09:38 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
> 9pp0ls$1o8b$1@news.cybercity.dk:
>
> Hvordan ved du, der ikke er det? Tror du virkelig kun på det, du kan se,
> høre og måle?

Man kan da både se,høre og måle Gud.
Jeg vil da påstå at man ikke kan undgå at se, høre måle og sanse ham.

Man skal da være en del naiv hvis man skal påstå og tro på at alting kommer
af ingen ting.

Jeg kender da ingen produkter der opfinder sig selv og som udvikler og
skaber sig selv.

Så allene det at vi overhovedet kan sanse er jo et bevis på at de sanser vi
bruger er blevet opfundet.

MVH
Bjarne

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 07-10-01 17:21

d. 07/10/01 17:50 skrev Bjarne Østergård på boe@gigasoft.dk i artiklen
3bc07a2a$0$219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Man kan da både se,høre og måle Gud.
> Jeg vil da påstå at man ikke kan undgå at se, høre måle og sanse ham.

Det kan man sagtens. Faktisk har ingen set eller hørt Gud direkte, siden han
optrådte som brændende busk på det gamle testamentes tid.

> Man skal da være en del naiv hvis man skal påstå og tro på at alting kommer
> af ingen ting.

Det er noget helt andet. Man kan se, høre, måle og sanse hans skaberværk,
men de er netop ikke Gud.

> Så allene det at vi overhovedet kan sanse er jo et bevis på at de sanser vi
> bruger er blevet opfundet.

Nu skrev jeg netop ikke noget om følelser i mit indlæg. For mig at se er en
religiøs tro meget i familie med andre følelser, som vi ikke kan betragte
objektivt, men alligevel kommer til udtryk på synlige og hørbare måder.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-10-01 17:41

> [...]

siden han
> optrådte som brændende busk på det gamle testamentes tid.

Hmm, medmindre man som SDH tror på at Joseph Smith havde sit første syn

Eller hvis man tror på Johannes som siger følgende i Joh 6:46:

"Ikke at nogen har set Faderen, undtagen den, der er fra Gud; han har
set Faderen."

Hvis man tror Johannes er der jo mange som kan have set Gud. Eller når
vi taler om Johannes Døberen så siger Matt 3 følgende:

"v13 Da kommer Jesus fra Galilæa til Johannes ved Jordan for at blive
døbt af ham. v14 Men Johannes ville hindre ham i det og sagde: »Jeg
trænger til at blive døbt af dig, og du kommer til mig?« v15 Men Jesus
svarede ham: »Lad det nu ske! For således bør vi opfylde al
retfærdighed.« Så føjede han ham. v16 Men da Jesus var døbt, steg han
straks op fra vandet, og se, himlene åbnede sig over ham, og han så Guds
ånd dale ned ligesom en due og komme over sig; v17 og der lød en røst
fra himlene: »Det er min elskede søn, i ham har jeg fundet velbehag!«

Så Gud er hørt og set siden den brændende busk..!

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 09-10-01 06:27

> [...]
> 3bc07a2a$0$219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> Det er noget helt andet. Man kan se, høre, måle og sanse hans skaberværk,

Det er vel lige som med fjernsynet så?
Radiosignaler findes ikke for ingen kan jo se dem.
TV billedet kommer helt af sig selv.

I sit TV apperat ser man jo også kun ressultatet af af de usynlige
radiobølger. Alligevel er der vel ikke mange som vil fornægte at der findes
radiobølger, selv om de ikke kan se dem.

Jeg kan derfor ikke se det skulle være så svært at tro på en skaber når man
overalt render ind i skaberværkets ressultater.

Prøv at kigge på et gammelt hus. Kan du se de håndværkere som har bygget
det?

Sikkert ikke, alligevel vil du jo nok ikke påstå at det har bygget sig selv.

Findes der et produkt, må der jo også være en eller anden der har produseret
dette produkt.

Det er jo ikke engang et spørgsmål om tro eller følelser, men blot sund
fornuft og logik.

MVH
Bjarne

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 09-10-01 09:34

d. 09/10/01 07:27 skrev Bjarne Østergård på boe@gigasoft.dk i artiklen
3bc28ab9$0$238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> I sit TV apperat ser man jo også kun ressultatet af af de usynlige
> radiobølger. Alligevel er der vel ikke mange som vil fornægte at der findes
> radiobølger, selv om de ikke kan se dem.

Radiobølgerne kan måles. Det er forudsætningen for, man kan lave apparater,
der kan bruge dem til noget.

> Jeg kan derfor ikke se det skulle være så svært at tro på en skaber når man
> overalt render ind i skaberværkets ressultater.

Det gør man jo kun, hvis man kigger efter det. Det bør ikke overraske nogen
i denne gruppe, hvor mange hylder princippet om, at man ikke skal tænke over
alt, man ikke forstår. Man skal nøjes med at acceptere, der er noget, man
ikke umiddelbart forstår. Noget tilsvarende gælder for det såkaldte
skaberværk, som kun betragtes som Guds skaberværk, hvis man tror på Gud.

> Prøv at kigge på et gammelt hus. Kan du se de håndværkere som har bygget
> det?

Vi har sikkert set andre håndværkere bygge huse. Det er faktisk noget af
problemet, at mere og mere kan forklares videnskabeligt.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-01 09:56

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår vågner I op ?

Enten når vi har udsovet eller vækkeuret ringer

> Hvornår finder I ud af, der INGEN gud er ?

Aldrig

> Hvornår tør I ta' livet i egne hænder ?

Det gør vi hele tiden!

> Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?

På vej et helt andet sted hen.

> Hvilke traumer har I haft,

Ikke andre end hjerneindskrænkede ateister (langt fra alle ateister
tilhører denne gruppe) der hele tiden vil prøve at
spille bedrevidende på et område de slet ikke har fattet noget som
helst af.

> siden i nærmest er det kristne danske
> svar på fantiske muslimer mv. ? [ ... ]

Hvad er "fantiske muslimer"?

Og så var der disse to ?? i overskud

> Glædelig jul.

og god påske og en inspirerende pinse!

NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 07-10-01 10:09

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pp0ls$1o8b$1@news.cybercity.dk...
> Hvornår vågner I op ?
Tro er en underlig størrelse - for den som besidder den så naturlig som vand
eller kærlighed. At vi ikke vågner fra troen, skyldes at den er en del af
vores personlighed. Jeg har troet på Gud før jeg kunne tale, selvom jeg ikke
havde hørt et komma af bibelen.

> Hvornår finder I ud af, der INGEN gud er ?
Fortæl mig, hvad du mener med Gud. Hvad er det, der ikke er? For mig er Gud
livets ophav. Hvad er det for dig?

> Hvornår tør I ta' livet i egne hænder ?
Svar skyldig - i nogle ting bestemmer jeg over mit eget, men ofte er jeg
henvist til mine medmenneskers hjælpsomhed og kærlighed. Gud er en del af
mit liv. Jeg kan ikke slippe forestillingen om hans eksistens - den er en
del af mig.

> Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?
Samme sted som du måske? (Jeg har dig dog mistænkt for også at tro på Gud.
Og at din kritik ikke handler om Guds eksistens, men mere om den måde mange
kristne opfatter den på.)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-10-01 10:36

On Sun, 7 Oct 2001 09:38:14 +0200, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

>Hvornår vågner I op ?

Jeg er vågen, men ellers som Andreas sagde enten når jeg er udsovet
eller mit vækkeur ringer.

>Hvornår finder I ud af, der INGEN gud er ?

Hvornår finder du ud af at det er umuligt at mod/bevise Guds eksistens?

>Hvornår tør I ta' livet i egne hænder ?

Øh, nu?

>Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?

I Vendsyssel? Det ved jeg ikke. Måske Grønland?

>Hvilke traumer har I haft, siden i nærmest
>er det kristne danske svar på fantiske muslimer mv. ???

Jeg har ingen traumer haft men jeg synes du er morsom fordi du snakker
om ting du åbenlyst ikke aner en brik om.

>Glædelig jul.

I lige måde!

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 15:56

"Stefan Bruhn" <news003@3x7.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen traumer haft men jeg synes du er morsom fordi du snakker
> om ting du åbenlyst ikke aner en brik om.

***********
....sagt af en gammelklog kristen fanden.:

Det er trælst at høre alle I frælste snakke
om gud.

I er i samhørighed med gud....

I er så korrekte, men
alligevel moderne nok til
at være så jordbundne det
er uhyggeligt...

I er meget forvirrende, men
det kan også være så fascinerende,
som dem der vil integrere det halve
muslimske verden i Dk..

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-10-01 17:39

On Sun, 7 Oct 2001 16:56:17 +0200, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

> [...]
>
>***********
>...sagt af en gammelklog kristen fanden.:
>
>Det er trælst at høre alle I frælste snakke

Det jeg synes var morsomt er at du går ind i en gruppe som er
tilgængelig for alle mennesker i verden og fortæller hvordan vi (de?,
jeg lurker mest) er.

Fra : Vidal

Dato : 07-10-01 12:40

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:9pp0ls$1o8b$1@news.cybercity.dk...

> Hvornår vågner I op ?

Som regel alt for tidligt.

> Hvornår finder I ud af, der INGEN gud er ?

Hvornår fandt du ud af det

> Hvornår tør I ta' livet i egne hænder ?

Det ved jeg ikke. Snart, forhåbentligt.

> Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?

På Herrens mark?

> Hvilke traumer har I haft, siden i nærmest
> er det kristne danske svar på fantiske muslimer mv. ???

Jeg tror ikke, jeg nærmest er fantisk kristen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 15:58

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Som regel alt for tidligt.
**********************
Typisk. Alt føres over i sjov..OK med mig.
**********************

> Hvornår fandt du ud af det
**************
Da jeg begyndte at tænke,
istedet for at søge et fælleskab
uden realisme.
**************

> På Herrens mark?
**************
Mange var ! Uden tvivl...
Folk søger ofte gud, når de er på herrens mark.
**************

Fra : Vidal

Dato : 07-10-01 22:32

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:9ppqei$31gn$1@news.cybercity.dk...

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> Typisk. Alt føres over i sjov..OK med mig.
> **********************

Som man råber i skoven...

> **************
> Da jeg begyndte at tænke,
> istedet for at søge et fælleskab
> uden realisme.
> **************

Gudsforholdet er for mig et forhold mellem den
enkelte og Gud. Ikke mellem Gud og fælleskabet.

> **************
> Mange var ! Uden tvivl...
> Folk søger ofte gud, når de er på herrens mark.
> **************

Det var vist det omvendte, jeg mente. Tror jeg.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik

Dato : 07-10-01 12:47

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Glædelig jul.

Jeg er glad fordi du holder jul, første skridt til
erkendelse af Jesus.

I lige måde.

Erik

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 07-10-01 13:16

d. 07/10/01 13:46 skrev Erik på erik-larsen@get2net.dk i artiklen
xgXv7.17692$lk7.276969@news.get2net.dk:

> Jeg er glad fordi du holder jul, første skridt til
> erkendelse af Jesus.

Måske. Der er ikke særlig meget plads tilbage til Jesus i den danske jul.

Faktisk var det ganske interessant at følge debatten om Ikeas idé om
afskaffelse af den traditionelle julefrokost for deres medarbejdere og
erstatte den med en personalefest i januar eller februar. I den offentlige
debat blev det betragtet som en trussel mod den danske kulturarv fra de
muslimske indvandreres side. Fra en kristen synsvinkel var det underligt at
opleve, at det, mange danskere åbenbart frygter mest at miste, er de
juletraditioner, som stammer fra den hedenske solhvervsfest. Der var ingen,
der udtrykte en frygt for et forbud mod kristne julegudstjenester, mens der
var en frygt for forbud mod den traditionelle julebelysning og den
traditionelle julefrokost, som har meget lidt med Jesu fødsel at gøre.

Det skyldes sikkert, de hedenske traditioner er langt ældre og mere
rodfæstet i den danske kultur, end kristendommen er.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 16:00

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> d. 07/10/01 13:46 skrev Erik på erik-larsen@get2net.dk i artiklen
> xgXv7.17692$lk7.276969@news.get2net.dk:

> Måske. Der er ikke særlig meget plads tilbage til Jesus i den danske jul.
**********
Kommer an på hvem man er.
**********
> [...]
> var en frygt for forbud mod den traditionelle julebelysning og den
> traditionelle julefrokost, som har meget lidt med Jesu fødsel at gøre.
Det er blot et tegn på, hvad der er ved at ske
med gamle danmark.
Alt sammen kan iøvrigt studeres nærmere på
dansk folkepartis hjemmeside.
De har utrolig mange gode punkter på dagsordenen.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 07-10-01 17:09

d. 07/10/01 17:00 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
9ppqio$4e$1@news.cybercity.dk:

> **********
> Kommer an på hvem man er.

Det er nok rigtigt. Hvor meget plads er der til Jesus i din jul? Hvor meget
energi bruger du på stress, julefrokoster, julegaveindkøb, madlavning,
gæster, julepynt, julekort o.s.v. i forhold til det kristne budskab?

Mine minder fra min barndoms jul er noget blandede. Der var meget hygge
juleaften og juledag, men forberedelserne var populært sagt et helvede for
os børn på grund af de mange juleforberedelser og afledede økonomiske og
familiemæssige problemer. Julen skulle jo være hjerternes fest, hvor man
hygger sig sammen med familien og holder pause fra en stresset hverdag.
Faktisk fejrer jeg oftest jul alene som voksen, fordi jeg synes, det virker
forkert at fejre jul sammen med noget familie, jeg ellers kun er sammen med
ved særlige lejligheder. Op til jul forsøger jeg at sprede lidt glæde ved at
sende julekort og pynte lidt omkring mig på en evt. arbejdsplads etc.

> Det er blot et tegn på, hvad der er ved at ske
> med gamle danmark.

Den gamle, danske jul er netop ikke kristen. Den er hedensk.

Jeg tror mere, du og dine meningsfæller er alt for sent ude, og de muslimske
indvandrere provokerer os med deres tro, fordi den viser os, hvad der er
sket med "gamle Danmark". Efter min mening er det længe siden, den kristne
tro blev forkastet og erstattet med en humanistisk filosofi, hvor enhver kan
gøre, hvad vedkommende har lyst til, kombineret med en socialistisk ideologi
med vægten lagt på en stor offentlig service.

Samtidig er individet blevet vigtigere end fællesskabet. Vi må ikke længere
spørge, hvad vi kan gøre for samfundet, men tværtimod skal vi stille krav og
ikke stole på, at nogen vil os noget godt. Det betyder, at den offentlige
sektor bruger alt for mange ressourcer på enten direkte behandling af klager
eller forretnings- og papirgange samt løbende evalueringer for at tage højde
for evt. klager over behandlingen af enhver sag.

Egentlig frygter jeg, at indvandrernes store problemer er, at de får skylden
for en samfundsudvikling, fordi deres udseende, sprog og kultur skiller dem
ud, samtidig med de åbenbart ikke lærer tilstrækkelig meget om dansk kultur
på de obligatoriske sprogkurser, og samfundet ikke sætter nogle markante
grænser for dem. Det er vist især grænser, de tørster efter. Min største
frygt er, at de har nogle forkerte undervisere på sprogskolerne, som lærer
dem netop de humanistiske og socialistiske værdier, der har erstattet
kristendommen i Danmark.

> Alt sammen kan iøvrigt studeres nærmere på
> dansk folkepartis hjemmeside.
> De har utrolig mange gode punkter på dagsordenen.

Meget muligt, men særlig kristen er Dansk Folkeparti ikke.

Faktisk har kristendommen langt mere fælles med islam, end den har med den
nationalisme, som Dansk Folkeparti bygger på.

Dine svar viser meget godt, hvor lidt du egentlig kender til kristendom og
andre religioner for den sags skyld.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 07-10-01 17:37

> [...]

nationalisme, som Dansk Folkeparti bygger på.

Dine svar viser meget godt, hvor lidt du egentlig kender til kristendom og

som beklager, indlægget blev for politisk. Jeg tør ikke x-post til en
politikgruppe.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 15:59

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er glad fordi du holder jul, første skridt til
> erkendelse af Jesus.
>
> I lige måde.

*****************
Næppe.
I vores familie er julen måske noget
kristent, men mest en tradition som
vi holder så ugudelig meget af !

Hyggen er næsten alle 100% og
årsagen til freden....

Af samme årsag nægter jeg
at møde op i disse moderne kirker,
hvor hyggen er væk....

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-10-01 17:44

On Sun, 7 Oct 2001 16:59:10 +0200, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

>Af samme årsag nægter jeg
>at møde op i disse moderne kirker,
>hvor hyggen er væk....

Hvis man ikke har det godt i en kirke skal man ikke komme der. Så er den
vel ikke længere?

Jeg kommer i en kirke hvor de mennesker jeg er sammen med er flinke og
det er hyggeligt at være sammen med dem også uden for "kirketiden".
Det kan jeg godt lide, så det gør jeg.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 18:54

> Jeg kommer i en kirke hvor de mennesker jeg er sammen med er flinke og
> det er hyggeligt at være sammen med dem også uden for "kirketiden".
> Det kan jeg godt lide, så det gør jeg.

***********

Godt jeg ikke kender ALLE kirkegængere...
De kan være fromme i kirken, men
djævle på gaden...

Fra : Lyrik

Dato : 07-10-01 12:48

> [...]
> Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?
> Hvilke traumer har I haft, siden i nærmest
> er det kristne danske svar på fantiske muslimer mv. ???

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg er stum

Hver morgen vågner vi
åbner vore øjne og ser glæden
ser ud af vore vinduer på skønheden
vender os i sengen og møder kærligheden
så rejser vi os og møder medmennesket
vi jubler sammen over 6-0 i Parken
under alt dette
synger et lovsangskor
ligesom bag det hele
indtil natten kommer og vor lidenhed
ser stilheden og hører de blinkende
stjerners tavshed
hvordan kan du glemme Gud
i al denne...dette....u-udsigelige?

Ja..jeg spørger bare

Hilsen
Jens

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 07-10-01 13:38

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ppfcq$2gf6$1@news.cybercity.dk...

> Hver morgen vågner vi
> [...]

Kan du ikke få dette udgivet?
Det er næsten Benny Andersen værdigt!
(Jeg elsker Svantes viser - især længsel efter Sverige)

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 16:03

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke få dette udgivet?
> Det er næsten Benny Andersen værdigt!
> (Jeg elsker Svantes viser - især længsel efter Sverige)
*************

Han sku' lave noget, som hedder "længsel efter muslim-land"..
Gad vide hvor mange der gad læse dêt...

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 07-10-01 18:04

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ppqn6$cc$1@news.cybercity.dk...

> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> *************
>
> Han sku' lave noget, som hedder "længsel efter muslim-land"..
> Gad vide hvor mange der gad læse dêt...

Kære Karsten
Jeg har lavet et indlæg tidligere i gruppen, som du ikke har kommenteret,
vil du ikke nok

Jeg kunne godt tænke mig, at du ville uddybe dine holdninger - Mit indlæg
var faktisk seriøst ment - og jeg håber stadig på at få et seriøst svar.

Du får lige et kristent knus med på vejen!

Marina

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-01 23:41

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke få dette udgivet?
> Det er næsten Benny Andersen værdigt!
> (Jeg elsker Svantes viser - især længsel efter Sverige)

Det har jeg jo lige fået! Og du har lige rost det! Fint nok!

Hilsen og tak for rosen-Jens

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 16:02

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Hver morgen vågner vi
> [...]
*****************

Som altid skal man tolke et vanvittigt digt,
som mange måske synes er cool....

Du mener, at efter fællesskabets jubel
kommer der altid en mørk nat ???

Ja..gu gør der det !

Og næste morgen skinner solen !

Fra : Lars Andersen

Dato : 08-10-01 22:20

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:9ppqlr$9v$1@news.cybercity.dk...

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Som altid skal man tolke et vanvittigt digt,
> [...]

Kære Karsten Olesen.

Jeg har lyst til at viderebringe disse linier...

Mens de var undervejs, var der en, der sagde til ham: "Jeg vil
følge dig, hvor du end går hen." Jesus sagde til ham: "Ræve har
huler, og himlens fugle har reder, men Menneskesønnen har ikke
et sted at hvile sit hoved." Og Jesus sagde til en anden: "Følg
mig!" Men han svarede: "Herre, giv mig lov til først at gå hen og
begrave min far." Men Jesus sagde til ham: "Lad de døde begrave
deres døde, men gå du ud og forkynd Guds rige." Og en anden
sagde: "Jeg vil følge dig, Herre, men giv mig lov til først at tage
afsked med dem derhjemme." Jesus sagde til ham: "Ingen, der
lægger sin hånd på ploven og ser sig tilbage, er egnet for Guds
rige (Luk 9,57-62).
Det er ikke meget man hører om disse tre.

Vi får ikke engang deres navne. Heller ikke hvordan det gik med
dem. Men vi skal træffe dem igen en gang foran Den Hvide Trone.
Og enten de blev frelst eller gik fortabt, så skal vi se at det vigtigste
blad i deres livs historie blev skrevet den dag. For da mødte de
Jesus. "Mens de gik på vejen", står det. Et uforglemmeligt stykke
vej. Og en uforglemmelig vandring i samtale med Jesus. Mange
ønsker de havde levet den gang. For de mener, at da var det lettere
at blive en kristen. Det ønske tror jeg ikke er vel gennemtænkt. Det
var sikkert vanskeligere at følge Jesus den gang, end det er i dag. Og
det er jo ikke vanskeligt at træffe Jesus i dag. Han kommer mens vi
går på vejen og begynder at tale med os. Vi bad ham ikke om nogen
samtale, men Han kom alligevel. Alle som læser dette, har talt med
Jesus. Hvordan kan jeg vide det? Det ved jeg fra Bibelen. Der ser jeg,
hvor stor og god Gud er. Han har påtaget sig at sørge for at ikke en af
os, kommer i den evige fortabelse, uden at Han har talt ud med os.

Og det så tydelig at vi ved hvem der taler med os og hvad Han vil.
Kære uomvendte læser. Du har oplevet meget mere med Gud end
du tror. Du har oplevet mærkelige stunder måske midt i din daglige
mas og jag, eller hellige stunder. Du havde ikke ønsket dem, men du
kunne ikke hindre dem. Det var Gud som rørte ved din tankeløse og
letsindige sjæl. Og da var det som skæl faldt fra dine øjne. Du så hele
dit liv i en helt ny belysning. Det var nederlag og svigt hele vejen. Og
du kendte det som om grunden sank under dine fødder og det kom
over dig en brændende længsel. Efter hvad? Jeg ved det. Du længtes
ganske enkelt efter Gud, efter at lægge dit trætte hoved og dit syge
hjerte ind til Gud. Han som har skabt dig, og forløst dig og kaldt dig
og fulgt dig.

Da så du det så tindrende klart, så ikke noget menneske behøvede at
sige dig det: Jeg får det aldrig godt, før jeg får det godt med Gud. Men
da så du en ting tillige så tindrende klart: Jeg får det aldrig godt med Gud
før jeg får gjort op med Gud. De tre vi læste om i teksten, der er flere
træk i fortællingen, som viser at de var godhjertede, men tilbøjelige til at
vige uden om. De havde gode hensigter og planer, men valget var de
bange for, særlig at vælge straks. Der er sikkert mange nu, som ved
de er uomvendt. Du ved at hvis du faldt død om på gulvet i dette øjeblik,
så faldt du lige ned i helvede.

Du ved, at du ikke kan og ikke vil dø sådan som du er nu. Du må blive
omvendt inden du dør, men du vil ikke omvende dig nu. Ved du at også
Satan præker omvendelse? Ja, han præker ofte med tekst fra Bibelen.
Da han fristet Jesus i ørkenen, begyndte han med at sige: Det står skrevet.
Og så citerede han et helt vers fra Det gamle testamentet. Når han præker
omvendelse, siger han: Det står skrevet, at du må omvende dig, ellers
kommer du i helvede. Men - siger han - det haster jo ikke sådan som
prædikanterne altid fortæller. Dette er sikkert Satans fineste list. Han får
menneskene til at tro, at de vil omvende sig - senere. Det gir dem mod til
at leve uomvendt. Hvordan kan du, som er uomvendt, lægge dig roligt ned
og sove om aftenen. Du som ikke ved om du vågner i din seng om morgenen,
eller i helvede? Jo, ganske ligetil: Fordi du vil omvende dig senere. Kunne du
spørge dem som nu er i den evige fortabelse, om de ikke havde villet omvende
sig, tror jeg de fleste ville svare: Jo, det vil vi. Men hvorfor gik I da fortabt?

Vi ville aldrig omvende os nu, men senere. Hør så hvordan Jesus præker omvendelse.
Det er det, denne tekst siger tydeligere en de fleste andre. Jesus sagde til dem begge:
- Følg mig. Og begge svarede ja. Men begge to fører til: - lad mig først - altså senere.
Nej, sagde Jesus, ikke senere, men nu. Synes du at Jesus var hård mod disse? Den
ene bad om at sige farvel til dem derhjemme, og den andre bad om, at få lov til at gå
hjem for at begrave sin far. Ja, du kan godt sige, at Jesus var hård. Kærligheden er
hård, når den ser at den elskede er i dødsfare, uden selv at ane det. Jesus så at for disse
to gjaldt det nu eller aldrig. Og da forlangte Han en afgørelse på stedet. I aften står jeg
her i Kristi sted. Du synes det er dristig tale. Ja, jeg ville aldrig våge at sige det hvis det
ikke stod i Bibelen: Vi er sendebud i Kristi sted. Og nu skulle jeg bede dig i Kristi sted
omvend dig nu, der hvor du sidder. Ja, siger du, Men det kan vel ikke gå så hurtigt og
så let? Til det vil jeg svare med et billede. Tænk hvis du blev alvorlig syg i nat. Du fik fat
i en læge. Han sagde at det var akut blindtarm og at du måtte opereres øjeblikkelig. Nej,
sagde du, jeg vil ikke opereres. Så dør du sagde lægen. For sprænger den blindtarm, så
forgifter du bughinden, og så dør du.

Så vil du opereres. Da du så kom på sygehuset, hvad tror du så overlegen spurgte dig om?
Om du havde forstand på blindtarmen? Overhovedet ikke. Om du forstod dig på operation?
Nej. Han ville bare vide en eneste ting: Om du ville opereres eller ikke. Og ville du opereres,
så var det ham som skulle operere. Jeg skal sige dig, hvor meget du har med denne
operationen at gøre: Du ligger på operationsbordet som et levende lig. Man bedøver dig så
grundig at du ikke ved eller føler nogen ting. Og for at være helt sikker på, at du ikke skal
gribe ind i operationen, binder han hænderne og fødderne på dig. Det er han som opererer,
du bliver opereret. Her ser jeg som i et lynglimt hvordan det går til at blive frelst. Det er Jesus,
sjælens læge som frelser dig. Han behøver ingen hjælp af dig.

Men du må afgøre, om du vil opereres. Ved du at der er noget Gud, ikke kan gøre for dig?
Han kunne blive menneske for din skyld, Han kunne lide for dig, og Han kunne dø for
dig, men Han kan ikke vælge for dig. Det må du gøre selv. Men bemærk: Det er ikke dit valg
som omvender dig, lige så lidt som det på sygehuset er dit valg, som opererer dig. Det er
overlægen som opererer, men han må have dit ja. Det er Frelseren som frelser dig. Fra det
øjeblik du lægger dig i den store læges hænder er du allerede frelst. For at blive frelst skal du
nemlig bare være en synder, som ingen synd vil skjule, og ønske at gå til Jesus med din
skyld og skam. I det øjeblik du giver Ham dit ja, gør Han underet med dig. Da gir han dig del
i sin fuldbragte frelse. Han breder syndernes forladelse ud over dig og hele din fortid. Så giver
Han dig det, du så meget længes efter, Han gir dig fred. Fred med Gud og fred med din
samvittighed, fred i livet og fred i døden. Og så gir Han dig et nyt sind som vil angre og bekende
alt det du ved er synd.

Her er et særlig ord til dig hvis du sidder med en speciel blodrød synd du engang begik, og som
synes at lukke enhver vej til Gud for dig. Hør Guds eget ord: "Jesu Kristi Guds søns blod renser
fra al synd". Min viljesvækkede og ubeslutsomme læser. Nu har du tænkt og grublet og længtes
længe nok efter Gud. Nu må du handle. Giv dig nu Gud i vold og tag opgøret med Ham i dag.
Og tag så i morgen opgøret med dine venner. Sig til dem at dine synder er blevet dig så uudholdelig
at du ikke kan leve uden Guds uforskyldte nåde.

Ja der var en radiopræken af Teologi-professoren, Ole Hallesby Norge som jeg syntes
passede til situationen her. Håber du eller andre fik et ord med på vejen.
GF
--

Kærligst Lars
lha@mail.dk

Fra : Live4Him

Dato : 07-10-01 13:26

> [...]
> Hvor var I, hvis I ikke havde gud ?
> Hvilke traumer har I haft, siden i nærmest
> er det kristne danske svar på fantiske muslimer mv. ???
~~~~~~~~~~~~~~~~
Ser du en mand, der er hastig med sine ord,
er der mindre håb for ham end for tåben.
Ordsp 29,20.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 16:03

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
> ~~~~~~~~~~~~~~~~
> Ser du en mand, der er hastig med sine ord,
> er der mindre håb for ham end for tåben.
> Ordsp 29,20.
****
Ja..igen et citat taget ud af den blå luft,
og sagt i fællesskab med andre, thi
man ikke selv er moden til egne ord.

Fra : Live4Him

Dato : 07-10-01 16:20

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ****
> Ja..igen et citat taget ud af den blå luft,
> og sagt i fællesskab med andre, thi
> man ikke selv er moden til egne ord.
~~~~~~~~~~
Jeg kan godt bruge mine egne ord, men jeg gider ikke spilde dem på dit
tåbelige indlæg.

jørgen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-10-01 18:44

> Jeg kan godt bruge mine egne ord, men jeg gider ikke spilde dem på dit
> tåbelige indlæg.
**************

Pjat med dig !

Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-10-01 15:00

Tåberne siger ved sig selv:
»Gud er ikke til!«

Hilsen med Salme 14
JV

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 08-10-01 16:40

J.Vestergaard <jrvester@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bc1b07c$0$264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tåberne siger ved sig selv:
> »Gud er ikke til!«

At sige"Jeg tror ikke på Gud" kan være begyndelsen på at tage stilling. Det
er ikke tåbeligt at forholde sig til den Guddommelige åbenbaring.

Jeg tror ikke på Gud - For mig betyder spørsmålet flere ting: Hvem er Gud?
Hvad er tro?

Jeg kender svaret til bunds. Gør du?