Ethernet - Local Talk
Fra : KsNa

Dato : 05-10-01 21:46

Hej!

På en HP LaserJet4m laserprinter er der et stik der er lille og rundt, og
der er plads til 8 ben. Iflg. brugervejledningen hedder det "LocalTalk",
hvad er det? Kan det på en eller anden måde tilsluttes netværk, jeg har et
EICON DIVA LAN med 4 ethernetporte (RJ45), og det ville være dejligt, hvis
den kunne bruges af alle PC'erne.

Mvh.

Kim

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 05-10-01 22:03

Local talk er en ældre Apple teknologi

Nej det kan du ikke

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-10-01 22:16

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=localtalk

> Kan det på en eller anden måde tilsluttes netværk,

Ja, men ikke ethernet.

> jeg har et EICON DIVA LAN med 4 ethernetporte (RJ45), og det ville være
> dejligt, hvis [printeren] kunne bruges af alle PC'erne.

Man kan få et netkort til printeren, så den kan sættes direkte
til ethernet.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : KsNa

Dato : 06-10-01 18:24

> Man kan få et netkort til printeren, så den kan sættes direkte
> til ethernet.

Tak for svarene, men det kan nok ikke betale sig med et ethernetkort til en
gammel printer, så jeg må leve med, at skulle køre igennem den ene PC.

Mvh.

Kim