quiz
Fra : Sune Bo Christiansen

Dato : 05-10-01 14:08

Hej..
Jeg har søgt og ledt men ikke fundet det jeg søger, måske er jeg blind.
Men jeg søger efter ex og hjælp til at kunne lave et quiz i delphi.
En opgave vi har fået af vores lærer, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af
hvordan jeg skal lave den.
Hvordan jeg skal får den til at vise hvilke er rigtige og forkerte og hvor
mange point man har fået..
Håber der er nogle som kan hjælpe

Enus

Fra : // Overby

Dato : 05-10-01 15:55

> [...]
> hvordan jeg skal lave den.
> Hvordan jeg skal får den til at vise hvilke er rigtige og forkerte og hvor

Du kan lave en record indeholdende spørgsmålet, valgmuligheder samt svar.
Gemme alle spørgsmålene i en fil. Derefter bruge random funktionen til at
vælge en post fra filen, som du så kan indlæse.

Selve spørgsmålet kan skrives ud i en label, mens du kan lave en radiogroup
til valgmulighederne.Og så tjekke med svaret når brugeren trykker på et
svar.