DNS problemer
Fra : Per Thomsen

Dato : 05-10-01 13:29

Jeg har et problem, som jeg håber nogle kvikke hoveder kan hjælpe mig med:

Jeg havde en Winproxy kørende med internetforbindelse gennem et
'Orange-modem'. Når forbindelsen var oppe kunne hele mit netværk komme på
internettet.
Nu har jeg fået en router, og ændret Default gateway til Routerens IP
adresse i stedet for WinProxyen.
På mine Win95 og Win98 maskiner fungerer dette perfekt, men på min
W2K-maskine kan den ikke finde DNS'en.

På forhånd tak

Per

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 06-10-01 01:57

ka du pinge DNS'en ?
et gæt ville være gateway ikke var ændret...

Fra : Per Thomsen

Dato : 08-10-01 07:44

> ka du pinge DNS'en ?
Ja
> et gæt ville være gateway ikke var ændret...
Er ændret.
Har kørt ipconfig /all

Alle parameter står som de skal.

Per

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 06-10-01 07:20

Hvad mener du, når du siger at du ikke kan "finde" din DNS Server ?
Kan du pinge din DNS Server ?
Kan du pinge din Routeres inderside ?
Kan du pinge "en offenlig" ipadresse ?
Er din W2K maskine en Server eller Professional ?

Mvh.
Ronni Pedersen

Fra : Per Thomsen

Dato : 08-10-01 07:48

Jeg kan ikke pinge f.eks www.dr.dk men IP-adressen kan jeg pinge.
> Kan du pinge din DNS Server ?
Ja
> Kan du pinge din Routeres inderside ?
Ja
> Kan du pinge "en offenlig" ipadresse ?
Ja
> Er din W2K maskine en Server eller Professional ?
Professional.

Har iøvrigt haft kontakt til Kundeservice og talt med en meget kompetent
fyr, der syntes at det er et interessant problem.

Jeg derimod har tabt tålmodigheden. Så her i Week-end'en tog jeg mig sammen.
FDISK - slet alt.
Geninstallerede w2k, wupti alt kørte som det skulle.

Tak for hjælpen begge to.

Per