Kender nogen til kabinet Aashima W-400 ?
Fra : raven

Dato : 05-10-01 08:45

Hej

Dette kabinet tiltaler mig, da der ikke skal skrues for at åbne det,
samt det har gode blæserplaceringer.

Det koster 599,- fra shg og er med 300 Watt psu.

Hvordan larmer denne ?

og er der ellers noegt andet at fortælle ?

mvh og tak

John

Fra : SlowHand

Dato : 05-10-01 13:42

> Dette kabinet tiltaler mig, da der ikke skal skrues for at åbne det,
> samt det har gode blæserplaceringer.
>
> Det koster 599,- fra shg og er med 300 Watt psu.
>
> Hvordan larmer denne ?

Jeg har før haft et Aishima kabinet, kender ikke modelnavnet, men det var et
stort miditower.
- altså ikke et higtower, det havde kun 3x 51/4 slots, men var forholdvist
højt.

Kabinettet var billigt nok, og af en ganske udmæket kvalitet - ikke bare
noget tyndt plade.

MHT. PSU'en:
Det er min genrelle opfattelse, at ligegyldigt hvor meget "low noise" en PSU
er fra forhandlerens side,
så er den ikke en meter lydløs, før du skifter blæseren ud med en 12db
Papstblæser, eller giver blæseren 7V.
(og dermed kobler den fra temperaturstyringen).

Jeg har haft adskillige kabinetter gennem tiden, og det eneste der _var_
lownoise, var det som husede min
80486 DX2 66Mhz, som ikke engang havde en køleprofil på CPU'en. - Der var
nok ikke den helt store brug for køling
dengang :)

Så gå ikke efter "low noise" PSU'er, medmidre de har fået indopereret en
Papst blæser af forhandleren.
(jeg ved at Webconsult gør dettte, men om den er den helt lydløse Papst på
12db, eller det er den lidt højere ydende
på 19db, vides ikke)

/SlowHand

Fra : Kristian

Dato : 05-10-01 14:01

> (jeg ved at Webconsult gør dettte, men om den er den helt lydløse Papst på
> 12db, eller det er den lidt højere ydende
> på 19db, vides ikke)

Man kan selv vælge hvilken køler der skal i den fra Webconsult, men den på
12db burde være rigeligt køling til til en alm. god computer idag!

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 08-10-01 09:37

> (jeg ved at Webconsult gør dettte, men om den er den helt lydløse Papst på
> 12db, eller det er den lidt højere ydende
> på 19db, vides ikke)

Man kan selv vælge hvilken type man ønsker. Der er også en på 26dB, samt en
92mm model.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.