Debat om børns fantasi / leg.
Fra : news

Dato : 04-10-01 23:14

Jeg er en kvindelig pædagogstuderende, der er ved at skrive et speciale der
omhandler børns fantasi og leg. Derfor er jeg interesseret i at høre andres
meninger om emnet.
Vær med i debatten " Har børn i dag ingen fantasi?"

http://home.worldonline.dk/~kids/projekt/projekt.htm

Fra : Tomas O.

Dato : 04-10-01 23:34

hej news din &%¤/&%¤ du skrev:

> [...]
> interesseret i at høre andres meninger om emnet.
> Vær med i debatten " Har børn i dag ingen fantasi?"

Gu' har de så.. hvis bare de voksne gad lade dem være lidt mere i
fred

Min søn legede rollespillege med sine superheltefigurer i mange
år og gør det indmellem stadig. han er 9 år nu.

Og hvad angår fantasi.. så har han så meget at han indimellem ved
sovetid skræmmer sig selv så meget at han skal trøstes for at
kunne sove.

--
Hilsen Tomas O.
Her er der plads til at skrive en masse lort, som ingen anden

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-10-01 13:11

De har masser af fantasi. Mine børn (2 drenge, ca 2½ og 4 år) får
jævnligt lov til at spille computerspil. Det gør de sammen - dog enes de
ikke altid. Nu var uheldet ude og skærmen futtede af, så nu står
computeren uden skærm, men det var ikke noget problem. Børnene lavede en
skærm af legoklodser og den blev stillet på bordet og så kunne de
sagtens spille videre. De levede sig ovenikøbet så meget ind i
situationen, at da jeg truede med at slukke, hvis de ikke kunne enes om
det, så holdt de straks op med at skændes om musen.

mvh
Karsten

Fra : Tomas O.

Dato : 10-10-01 11:14

Karsten Feddersen du tastede:

> [...]
> i situationen, at da jeg truede med at slukke, hvis de ikke
> kunne enes om det, så holdt de straks op med at skændes om

Skønt. Børn er kanon

Ligesom da min søn i en alder af 5 glemte sin yndlingspistol, da
vi skulle på telttur. En kæp og min lommekniv fiksede det problem
han er nu 9 år og den 'pistol' har han endnu
--
Hilsen Tomas O.
http://www.netby.dk/Vest/Optimistvaenget/59/