Manglende forbindelse til internet (browse~
Fra : Henrik Thorsgaard

Dato : 04-10-01 21:16

Hej Allesammen

Vi har et netværk derhjemme, i huset, og pludselig i dag kunne den ene ikke
gå på nettet. Vi deler en ADSL forbindelse! I Outlook express melder den
socket fejl: 11001 fejl nr: 0x800CCC0D.

Er der nogle der har en eventuel løsning på dette problem ville det være
godt at høre fra jer!

MVH. Henrik Thorsgaard.

Fra : Madsen

Dato : 04-10-01 21:27

"Henrik Thorsgaard" <no_name@get2net.dk> skrev:

> Vi har et netværk derhjemme, i huset, og pludselig i dag kunne den ene ikke
> gå på nettet. Vi deler en ADSL forbindelse! I Outlook express melder den
> socket fejl: 11001 fejl nr: 0x800CCC0D.

Socket fejl 11001 betyder: "Host not found" hvilket betyder at den ikke
kan finde udbyderen. Hvorfor ved jeg ikke.
Du er sikker på der ikke er blevet ændret i opsætningen et sted?
Hvis ikke så prøv at spørge udbyderen. Måske har de pt. problemer.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Henrik Thorsgaard

Dato : 04-10-01 22:05

Problemet er bare, at internettet virker på de tre andre computere på
netværket! Så det udelukker nok at udbyderen har problemer!

MVH. Henrik

Fra : Madsen

Dato : 04-10-01 22:16

"Henrik Thorsgaard" <no_name@get2net.dk> skrev:

> Problemet er bare, at internettet virker på de tre andre computere på
> netværket! Så det udelukker nok at udbyderen har problemer!

Så er jeg blank for ideer.
Jeg ved bare at OE's fejl med 11001 betyder: "Host not found"

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Dann Pedersen

Dato : 05-10-01 12:45

"Henrik Thorsgaard" <no_name@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> gå på nettet. Vi deler en ADSL forbindelse! I Outlook express melder den

Tja... det betyder at OE ikke kan finde serveren.... men det er jo ikke
ligefrem en særlig brugbar fejlmeddelse. For at hjælpe dig yderligere, skal
vi lige bruge nogle oplysninger:

1) Hvilket produkt har du?
2) Får du en IP adresse på den computere, der ikke virker - og hvilken
3) Kan du pinge locahost, de andre computere og din gateway fra den computer
der ikke virker.
4) Kan du lave DNS opslag (prøv at pinge www.dr.dk og se om den giver dig en
ip)

Med de oplysninger samt oplysninger om den computer (OS og ligende) der ikke
virker, så tror jeg at vi er godt på vej.

--
Dann Pedersen - http://dape.dk/news/
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"