Hjæælp - min dejlige pc 'fryser'...
Fra : JOB

Dato : 04-10-01 20:41

ja, jeg har en pc med et asus P3V4X bundkort, asus v7100 Geforce2 MX400
64mb ram (m. tv-out) grafikkort på NVidia detonator v21.81 driver, 1.3gb
ram, en 30gb seagate barracuda samt en 40gb disk og en masse andet
'værktøj' - ingen konfliktmeddelelser - jeg kører win2000pro - men pludselig
fryser musen/skærmen - musen er en trådløs Logitech, og jeg har prøvet en
alm. mus - den fryser også... )o; jeg vil blive glad for et evt. bud på
hvad fejl der kan tænkes, og gerne et 'skridt for skridt' forslag til
fejlfinding.
Mvh. JOB - jeg kigger spændt her i gruppen den kommende tid...

Fra : Peter Rinder

Dato : 04-10-01 21:09

> 64mb ram (m. tv-out) grafikkort på NVidia detonator v21.81 driver, 1.3gb
> ram, en 30gb seagate barracuda samt en 40gb disk og en masse andet

Prøv evt. at pille noget af alt det RAM ud - det kan være at ikke alle
moduler "spiller" lige godt sammen.

/Peter

Fra : Nils Lastein

Dato : 05-10-01 12:59

Fra : JOB

Dato : 06-10-01 01:27

Tak for svarene! Jeg overvejer at prøve at 'møblere' lidt rundt med rammen
(2x512mb noname + 2x128mb apacer), men jeg har brug for den til arbejde med
temmeligt store lydfiler. Jeg har grafikkortet under en vis mistanke...jeg
må vist lege lidt pc-detektiv...
mvh JOB

Fra : Anders Madsen

Dato : 07-10-01 15:42

Hej!

Skift ikke grafikdriveren om til asus. Asus drivere er noget lort! Jeg har
selv haft store problemer hvilket nVidias detonatorXP har hjulpet på. Jeg
ville køre med DetonatorXP hvis jeg var dig!

Anders

Fra : JOB

Dato : 07-10-01 17:12

Tak, Anders...Ja, jeg har samme erfaring, for jeg startede med asus driveren
og havde på et tidspunkt adskillige 'frysninger' på 1 time...der har også
været lidt, trods detonator'en, men nu kan jeg da arbejde i timevis, ja
dagevis...jeg er blevet god til at huske at gemme mine arbejdsfiler hele
tiden!
mvh JOB
ps...jeg vil kigge lidt på min cpu køling, og se om der evt. skal køles mere
effektivt...