Javascript: Hvordan henviser jeg til "nabo~
Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 04-10-01 19:56

Jeg har en side - med en form, som igen indeholder mange input-text felter.

input-text felterne hører parvis sammen og er navngivet, så navnene parvis
ligner hinanden (f.eks.: "feltnavn" og "slave_feltnavn").

Når brugeren klikker på det ene af felterne i et par (i eksemplet
"feltnavn"), ønsker jeg at værdien i "nabofeltet" skal kopieres over i det
felt som brugeren klikker på.

Dette kan gøres på følgende måde:

//----------------------------------
<script language="JavaScript">
function vis_slavefelt(window)
{
formnavn. feltnavn.value = formnavn.slave_feltnavn.value;
}
</script>

<form method="post" name="formnavn">
<INPUT TYPE="text" NAME="slave_formnavn">
<INPUT TYPE="text" NAME="formnavn" onclick="javascript:vis_slavefelt(this)">
<form>
//------------------------------------

Da jeg har en masse felter, som hører parvis sammen, og som alle har et
felt, hvis navn er lig "slave"+ det andet felts navn, ønsker jeg at lave min
function (vis_slave), så den kan bruges på alle felter.

Jeg ønsker at formlen i funktionen kommer til at se nogenlunde således ud:

window.value = formnavn.("slave_"+window.name).value

Dette virker selvfølgelig ikke, men hvordan gør man??

/bjarni

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-10-01 19:24

"Bjarni Mortensen" <bjarni@mortensen.as> wrote in message
> Jeg ønsker at formlen i funktionen kommer til at se nogenlunde således ud:
> window.value = formnavn.("slave_"+window.name).value
> Dette virker selvfølgelig ikke, men hvordan gør man??

prøv med:

vindue.value = formnavn.elements["slave" +vindue.name].value

Og så er window også et reserveret navn så brug lige vindue eller lign.
istedet.

--
Jakob Andersen

Fra : Bjarni Mortensen