I/O error 103
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 04-10-01 16:31

**Hej

**Her er der lidt der driller :

**Jeg opretter en dat fil af records :

const Filnavn = 'indstillinger.dat';

type
Tindstillinger = record
passw: string[30];
host: string[30];
userid: string[30];
subdir: string[50];
upsti: string[75];
downsti: string[75];
Backupupsti: string[75];
Backupdownsti: string[75];
Bsubdir: string[75];
end;
**//mere kode
public
{ Public declarations }
indfil: file of Tindstillinger;
str: string;
end;
**//mere kode
**Så opendialog, hvor jeg gemmer en sti i :

procedure TFpersonale.Button1Click(Sender: TObject);
begin
str := '';
if opendialog1.execute then
begin
str := OpenDialog1.Filename;
end;
label9.caption := str;
end;

**Også skal jeg uploade det, hvor jeg bruger filen til at hente data :

procedure TFpersonale.Button2Click(Sender: TObject);
var
indstillinger: Tindstillinger;
begin
if MessageDlg('Vil du Uploade billede til web-serveren ?',
mtConfirmation, [mbYes,mbNO], 0 ) = mrYes then
begin
AssignFile(indfil, filnavn); //her kommer fejlen
try
reset(indfil);
Read(indfil, indstillinger);
FTP.Host := indstillinger.host;
FTP.Port := 21;
FTP.TimeOut := 0;
FTP.UserID := indstillinger.userid;
FTP.Password := indstillinger.passw;
FTP.Connect;
FTP.ChangeDir(indstillinger.Bsubdir);
FTP.Upload(str , DBEdit6.text);
FTP.Disconnect;
finally
CloseFile(indfil);
end;
end;
end;

**Men så kommer fejlen ved AssignFile. Jeg har det til at virke på en anden
form, men der brugere jeg ikke OpenDialog.
**Hvad gør jeg ?
--
Hilsen AHJ

Anders Holm Jensen
Elmeparken 6
4690 Haslev
Tlf 56310029
Mobil 28839824

Fra : Thomas Rose

Dato : 04-10-01 17:35

Hej Anders,

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> mtConfirmation, [mbYes,mbNO], 0 ) = mrYes then
> begin
> AssignFile(indfil, filnavn); //her kommer fejlen

Hvad er værdien af "filnavn" her? Jeg kunne ikke finde variabel-erklæringen
i koden... fejlen kunne type på, at filnavnet er ugyldigt, f.eks. en tom
streng.

Cheers,
Thomas

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 04-10-01 22:56

Jeg erklære Filnavn i starten :

const Filnavn = 'indstillinger.dat';

Lige før erklæringen af typen record :

type
Tindstillinger = record
passw: string[30];
host: string[30];
userid: string[30];
subdir: string[50];
upsti: string[75];
downsti: string[75];
Backupupsti: string[75];
Backupdownsti: string[75];
Bsubdir: string[75];
end;

Hilsen AHJ

Fra : Ingolf

Dato : 04-10-01 19:34

I CreateForm:
filemode:=0

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 04-10-01 23:02

Den kommer med en fejl under kør :

'File not found'

Men hvorfor ??

Jeg har prøvet Filemode :=0, i OnCreate på formen, det virkede ikke, fejlen
kommer stadig.

Hilsen AHJ