Indretning af cichlide-akvarie - hvordan?
Fra : Heidi Laursen

Dato : 03-10-01 23:03

Vi er ved at indrette et akvarium (250 l) til cichlider, og da de ikke kan
så godt med planter mangler jeg gode ideer til hvad man ellers kan bruge.
Der er selvfølgelig masser af sten i og lidt moseeg. Men der må da findes
andet spændende man kan bruge? Også til at bygge "huler" med. Jeg sætter
grænsen ved plastik-ting.

Jeg venter utålmodigt på gode ideer!

Fra : Madsen

Dato : 04-10-01 00:16

"Heidi Laursen" <hlbkl@mobilixnet.dk> skrev:

> [...]
> andet spændende man kan bruge? Også til at bygge "huler" med. Jeg sætter

Hvilke cichlider er der tale om? Kokosnødder skåret over på midten eller
måske lerurtepotter er godt til mange minde sydamerikanske cichlider
som er substratlegere, eller hvad det nu er de hedder, men er det sådan
nogle cichlider du har?
Når du skriver moseeg taler du så om noget træ du selv har været ude
at finde i naturen, eller? Er blot nysgerrig. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-10-01 00:22

Heidi Laursen <hlbkl@mobilixnet.dk> skrev i en
> [...]
> andet spændende man kan bruge? Også til at bygge "huler" med. Jeg sætter

Hvis du lige fortæller os hvilken slags ciklider du påregner at sætte i
akvariet, vil det hjælpe en
del.
Der er markant forskel på om dit akvarie skal være til afrikanske
søciklider eller syd og mellemamerikanere,
eller måske dværgciklider.

Carsten