Kan du programere/designe et CD-ROM Katalo~
Fra : Preben Virkus

Dato : 03-10-01 21:46

Kan du programere/designe et CD-ROM Katalog ? - Så se her !

Jeg har en Excel fil med ca. 10.000 produkter - komplet med beskrivelser,
priser, link til billede osv.

Mit ønske er at få lavet en CD-ROM katalog - hvor kunden kan klikke sig frem
via en menu eller søge på produktet. Kunden skal kunne bestille produktet
enten via e-mail eller via print/fax. - Alt sammen som man kender fra en
typisk web-baseret shop/katalog ! CD-ROM'en skal kunne afvikles som en
selvstændig applikation på en PC på sin egen platform - dvs. uafhængigt af
hvilke programmer kunden har installeret.

Så vidt jeg ved, så kan dette lade sig at gøre ved hjælp af HTML/JAVA
programmering eller måske også i DELPHI ! ?

Der findes et program som hedder MINICAT der kan generere et CD-ROM
katalog - desværre har kataloget for mange begrænsninger - f.eks. kan man
kun oprette kategorierne i et niveau, produktvariationerne kan ikke
prissættes forskelligt og produkterne kan ikke relateres til hinanden. Men
bortset fra det, så har kataloget mange spændende funktioner og grafisk er
det godt designet - kan hentes på www.minicat.com .

Hvis du tidligere har programmeret/designet noget der ligner ovennævnte, så
vil jeg meget gerne høre fra dig !

Jeg har lavet et en beskrivelse af mine data samt et forslag til layout på
CD-ROM kataloget.

Mvh. Preben Virkus

tlf. 70 222 144 /fax. 70 222 145

Fra : Thomsen

Dato : 05-10-01 22:02

>CD-ROM'en skal kunne afvikles som en
>selvstændig applikation på en PC på sin egen platform - dvs. uafhængigt af
>hvilke programmer kunden har installeret.

Den bliver ikke helt let, da Delphi programmer kun kan køre på Windows
platformen.
Det kunne gøres i Java, men det kræver, at brugeren har en Virtual Machine
installeret.
HTML vil nok være det bedste-

-Thomsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-10-01 22:54

In article <Obpv7.45$R87.10046656@news.orangenet.dk>, "Thomsen"
<andersthomsen@mobilixnet.dk> wrote:
<snip>
> Den bliver ikke helt let, da Delphi programmer kun kan køre på Windows
> platformen.
<snip>
Forkert, Delphi, eller Kylix som det hedder, findes til Linux. Kylix er
identisk med Delphi 6.0
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Thomsen

Dato : 06-10-01 11:37

Hmm..
Du kan muligvis kompilere din Delphi kode under Kylix, men det det
delphi-kompilerede program
vil kun kunne køre under Windows, og det Kylix-kompilerede program vil kun
kunne køre under
Linux.
Desuden er du vist tvunget til at bruge noget winapi, hvis du skal til at
eksekvere programmer fra
et menusystem.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-10-01 12:48

In article <c8Bv7.55$S54.16437308@news.orangenet.dk>, "Thomsen"
> [...]

> kun kunne køre under
> Linux.
> Desuden er du vist tvunget til at bruge noget winapi, hvis du skal til

Det er selvfølgeligt rigtigt, men hvis man anvender OO programmering,
burde dette ikke give problemer, da du så vil have velafgrænsede objekter.
Måden man skal strukturere sine programmer på, er at opdele i
funktionalitet og GUI. Funktionaliteten vil kunne oversættes i både Delphi
og Kylix, mens GUI skal skrives separat til de to platforme. Denne
situation kan sagtens automatiseres, hvis man skriver et abstraktionslag,
hvorigennem alt brugerinformation foregår, her tænker jeg lidt i stil med
det databaseabstraktionslag, der er blevet skrevet til f.eks. Perl, da det
netop har den funktionalitet, at man har et sæt standardkald til
databaser, og alt efter hvilken database man har valgt, sørger
abstraktionslaget for, at databasekaldene bliver oversæt til den valgte
database. Abstraktionslaget skulle kun skrives en gang, og ville så kunne
genanvendes i alle projekter.

Fra : Preben Virkus

Dato : 06-10-01 23:25

TAK FOR INFORMATIONEN

CD-ROM kataloget skal kun kunne afvikles i win95, 98 ME og NT

Fra : R. A. Larsen

Dato : 06-10-01 19:44

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> wrote:

> Forkert, Delphi, eller Kylix som det hedder, findes til Linux. Kylix er
> identisk med Delphi 6.0

Ja, Delphi findes til Linux, men de oversatte programmer kan ikke køre
under Linux.

MVH, René
--
Using Virtual Access