Kan du programere/designe et CD-ROM Katalo~
Fra : Preben Virkus

Dato : 03-10-01 21:44

Kan du programere/designe et CD-ROM Katalog ? - Så se her !

Jeg har en Excel fil med ca. 10.000 produkter - komplet med beskrivelser,
priser, link til billede osv.

Mit ønske er at få lavet en CD-ROM katalog - hvor kunden kan klikke sig frem
via en menu eller søge på produktet. Kunden skal kunne bestille produktet
enten via e-mail eller via print/fax. - Alt sammen som man kender fra en
typisk web-baseret shop/katalog ! CD-ROM'en skal kunne afvikles som en
selvstændig applikation på en PC på sin egen platform - dvs. uafhængigt af
hvilke programmer kunden har installeret.

Så vidt jeg ved, så kan dette lade sig at gøre ved hjælp af HTML/JAVA
programmering eller måske også i DELPHI ! ?

Der findes et program som hedder MINICAT der kan generere et CD-ROM
katalog - desværre har kataloget for mange begrænsninger - f.eks. kan man
kun oprette kategorierne i et niveau, produktvariationerne kan ikke
prissættes forskelligt og produkterne kan ikke relateres til hinanden. Men
bortset fra det, så har kataloget mange spændende funktioner og grafisk er
det godt designet - kan hentes på www.minicat.com .

Hvis du tidligere har programmeret/designet noget der ligner ovennævnte, så
vil jeg meget gerne høre fra dig !

Jeg har lavet et en beskrivelse af mine data samt et forslag til layout på
CD-ROM kataloget.

Mvh. Preben Virkus

tlf. 70 222 144 /fax. 70 222 145

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 04-10-01 10:13

Jeg tror også man kan bruge Visual Basic.. Men så kræve det at man har lavet
en form for installering i.

ASP vel nok så være mit andet bud på hvordan det skulle gøres.