Min datter fælder!!
Fra : Lilian Hansen

Dato : 03-10-01 19:59

Hej
Er der nogen her i gruppen der kan give et godt råd?

Min teenager datter fælder meget for tiden. Hver gang hun reder sit (lange)
hår, sidder der en masse hår på børsten. Jeg syntes det er meget for tiden.
Hun spiser sundt. Meget frugt og grønt. Er ikke særlig sliksyg og er et
rigtigt ude menneske. (Hestepige) Hun spiser godt nok ikke vitaminer. Kan
jeg give hende noget specielt mod fælderi. Noget økologisk eller
naturmiddel???

Håber at høre fra jer!

Hilsen Lilian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-10-01 20:53

et godt produkt til hud hår og negle er silika..... det påvirker hele
kroppen på en positiv måde..... men i skal nok være opmærksomme på at det
sansneligvis er en naturlig proces hun skal igennem..... og at uanset hvad
hun begynder at tage vil der gå et stykke tid inden det kan mærkes og ingen
kan sige om det vil stoppe af sig selv alligevel...

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Lilian Hansen

Dato : 03-10-01 21:45

Hej Sabina
Tak for svaret. Måske skulle jeg spørge på apoteket eller hos Matas. Men du
har måske ret, at det er en periode hun skal igennem. Det er bare lidt
underligt, for hun plejer normalt ikke at fælde noget særligt.

Knus Lilian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-10-01 22:34

vi har alle perioder gennem livet hvor vi fælder mere end andre.... det kan
også være skiftet i vejret der har gjort udslaget, så jeg tror egentlig ikke
du skal være nervøs hvis hun ellers ikke har andre symptomer.....
har hun farvet håret eller lignende inden for dne sidste tid??

silika kan du få i de fleste supermarkeder.... jeg har også hørt at ølgær
tabeletter skulle være effektivt som kosttilskud....

Fra : Lilian Hansen

Dato : 04-10-01 21:46

Hej Sabina

Nej farvet håret har hun ikke. Det har hun aldrig prøvet. Hun er sådan et
naturmenneske. Jeg tror hun ville syntes det var hærværk.
Hun har heller ikke ændret sig eller har nogen "symptomer". Jeg syntes bare
det var lidt underligt at hun fældede så meget for tiden. Hun er ellers
super frisk og glad som hun plejer.
Tak for dit råd. Jeg tror vi prøver Matas. Jeg har hørt der er noget der
hedder Kervans (eller hvordan det nu staves) Silica. Det skulle være enormt
godt. Så jeg tror du har ret. Ølgær har jeg hørt skulle fedte huden meget og
hun har meget fin hud som den er.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-10-01 21:54

jamen det var da så lidt... ølgær var noget en kunde nævnte for mig engang
( jeg er frisør) men ellers er mit instinkt mest mindet på silika......
derudover kunne man måske supplere med nogle b-vitaminer.... som også har en
effekt på håret

held og lykke med det.... men jeg tror som sagt det kun er en face set i
lyset af de andre oplysninger du har givet mig