Anbefaling af nyt bundkort?
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 03-10-01 16:31

Hej

Jeg står og skal købe et nyt bundkort til en kammerat. Han siger han vil
have det bedste der findes til omkring en 1200-1300 kr.
Det skal være socket A bundkort gerne med DDR-ram, dog en betingelse at det
skal kunne tage SD-ram også (Han har ikke penge til DDR-ram lige nu).

Hvad kan i anbefale?

Forresten har jeg hørt at der skulle komme et nyt chipset om et par måneder
der skulle "sparke røv" tror det hedder NForce. Er det værd at vente på
eller skal han bare købe nu. Han er af den type der ikke kan vente for
længe...

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Uni Bull

Dato : 03-10-01 16:50

"Lasse Kjærsgaard" <lassekj@get2net.dk> proklamerede in

> Det skal være socket A bundkort gerne med DDR-ram, dog en betingelse at
> det skal kunne tage SD-ram også (Han har ikke penge til DDR-ram lige
> nu).
>
> Hvad kan i anbefale?

ECS K7S5A til omkring kr. 700,-
Har fået fremragende anmeldelser til almindeligt brug (ikke O/C!)

Jeg kan evt. indkøbe det, så skal du nok få det for kr. 1200,-
--
Uni Bull
København K

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 04-10-01 17:53

Har lige købt nedenstående mobo. Det er dejligt og billigt og ingen
problemer for mig. Onboard lyden har jeg dog ikke fået til at virke men den
skulle efter sigende også være forfærdelig. Men det er lige så godt som de
fleste dobbelt så dyre mobo's. Asus skal man holde sig fra. Jeg var inde i
Computer Centrum og der sagde de at Asus ofte var fyldt med fejl. (bare til
almen orientering).

Der kan kun være 1GB ram i max. Dvs. 2x512mb ddr ram. Og i manualen står der
at det kun tager op til 1400MHz

Hilsen Mathias

PS. Køb det

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-10-01 19:20

Jeg ville vendte til der kommer MB. med via's KT266a chipset, de skulle vær
lige på trapperne.
Nforce ser nu også fint ud med der går nok lidt længere før vi ser MB med
det.

Fra : Jacob

Dato : 04-10-01 12:09

[SNIP]

> Det skal være socket A bundkort gerne med DDR-ram, dog en betingelse at
det
> skal kunne tage SD-ram også (Han har ikke penge til DDR-ram lige nu).

www.edbpriser.dk kan man læse at 256 MB Apacer SD-RAM koster 296 Kr. 256
MB Apacer DDR koster 403 kr. Hvis jeg skulle købe nyt bundkort ville jeg kun
vælge et som understøtter SD-RAM, hvis jeg i forvejen havde noget som jeg så
kunne genbruge. Hvis dette ikke var tilfældet ville jeg satse på DDR.

Hvis du vil læse mere om det kort Uni anbefaler (ECS K7S5A) kan du læse en
god anmeldelse her www.ocworkbench.com/hardware/elite/k7s5a/k7s5ap1.htm

--
Jacob