Jeg er rystet!!!
Fra : Finn Bennetsen

Dato : 03-10-01 14:30

Jeg vil sende en computer til en kunde. Prisen er 6.500,- og computeren skal
sendes pr. efterkrav.
Nu ser jeg på blanketten, som skal udftyldes, at beløbet ikke må overstige
5000,-

Jeg tænker at så skal jeg vel bare sende på en anden måde og ringer til
PostDanmark.
Nej - det kan man ikke får jeg at vide. Vil jeg sende pakken først, skal jeg
oprette en girokonto.

Jeg vil ingen girokonto have hos PostDanmark, for jeg bruger mine girokort
oprettet i min bank.

Hvordan får jeg sendt computeren til min kunde?

Finn Bennetsen
bennwesten@web4me.dk

Fra : Torben Olsen

Dato : 03-10-01 14:38

> Hvordan får jeg sendt computeren til min kunde?

Kan du ikke bare sende pakken som 2 pakker? Det koster godt nok 2 gange
gebyr.

/Torben

Fra : Finn Bennetsen

Dato : 03-10-01 15:12

Nej - det er jo en computer u/skærm, så der er bare en en enkelt kasse.

Finn

Fra : Steen

Dato : 03-10-01 15:24

On Wed, 3 Oct 2001 16:11:52 +0200, "Finn Bennetsen"
<Bennetsen@web4me.dk> wrote:

>Nej - det er jo en computer u/skærm, så der er bare en en enkelt kasse.
>
>Finn
>
>"Torben Olsen" <to@it.dk> skrev i en meddelelse

Brug pakketrans, UPS, DSV eller hvad de nu hedder. De klarer også
efterkravspakker.
bruger dem selv en gang imellem
/steen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 03-10-01 17:02

"Finn Bennetsen" <Bennetsen@web4me.dk> wrote in message
> [...]
> sendes pr. efterkrav.
> Nu ser jeg på blanketten, som skal udftyldes, at beløbet ikke må overstige

Jeg har da før prøvet at modtage pakker via postdanmark på efterkrav og det
til beløb langt over de 5000,- Jeg kan godt se på blanketterne at man ikke
må/kan skrive beløb på mere end 4 cifre, men hvad for en type
postopkrævninger har det så været jeg har modtaget som har oversteget de
5000,-?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 03-10-01 20:17

Den dyreste efterkravspakke jeg har modtaget har været på næsten kr.
13.000,-
- Kan man ikke sende den som "værdi" ??

Hilsner

Fra : bito@tdcadsl.dk

Dato : 16-11-01 14:29

"Christopher Højsbo" <christopher@hoejsbo.dk.xxx> wrote in message
> Den dyreste efterkravspakke jeg har modtaget har været på næsten kr.
> [...]

Det er vist blot et forsikringsspørgsmål?

Mvh
Karsten Jensen

Fra : The BMA man

Dato : 18-11-01 09:34

On Fri, 16 Nov 2001 14:28:34 +0100, <bito@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er vist blot et forsikringsspørgsmål?

Vil du ikke godt være sød at klippe lidt i det oprindelige indlæg, når
du svarer?

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : Finn Bennetsen

Dato : 03-10-01 21:03

Jeg kunne også få lov at sende pakken, men Så skulle jeg oprette en
Giro-konto

Finn

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-10-01 10:13

On Wed, 3 Oct 2001 18:02:29 +0200, "Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> wrote:

>Jeg har da før prøvet at modtage pakker via postdanmark på efterkrav og det
>til beløb langt over de 5000,- Jeg kan godt se på blanketterne at man ikke
>må/kan skrive beløb på mere end 4 cifre,

På undertegnedes blanketter er der plads til et 9-cifret kr. beløb.

>men hvad for en type postopkrævninger har det så været jeg har modtaget som har oversteget de
>5000,-?

P.O. blanketter, som ikke er tilknyttet en konto i BG Bank ( giro ) har et maks. beløb på kr. 5000,-

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-10-01 21:56

In <9pf3uq$j3v$1@sunsite.dk>, on 10/03/2001
at 03:29 PM, "Finn Bennetsen" <Bennetsen@web4me.dk> said:

>Nej - det kan man ikke får jeg at vide. Vil jeg sende pakken først, skal
>jeg oprette en girokonto.

>Jeg vil ingen girokonto have hos PostDanmark, for jeg bruger mine
>girokort oprettet i min bank.

Det er da ufatteligt at de stadig kræver det efter at BG-bank er overtaget
af Danske Bank. En postopkrævning er jo i bund og grund kun et girokort,
så et FI-kort burde da kunne benyttes.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-10-01 10:13

On Wed, 03 Oct 2001 22:55:57 +0200, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen) wrote:

>Det er da ufatteligt at de stadig kræver det efter at BG-bank er overtaget
>af Danske Bank. En postopkrævning er jo i bund og grund kun et girokort,
>så et FI-kort burde da kunne benyttes.

Jeg finder det også urimeligt, at der er krav om at benytte en bestemt bank,
når man ønsker at få overført P.O. beløbet til sin konto.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-10-01 10:13

On Wed, 3 Oct 2001 15:29:52 +0200, "Finn Bennetsen" <Bennetsen@web4me.dk> wrote:

> [...]
>5000,-

>Hvordan får jeg sendt computeren til min kunde?

Brug f.eks. Danske Fragtmænd el. lign.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Finn Bennetsen

Dato : 04-10-01 13:59

Jeg har nu kontaktet følgende firmaer:
Pakke-TRANS
A-Post
Danske Fragtmænd

Den eneste firma der vil tage en sådan forsendelse er Danske fragtmænd og
det til en pris af 256,25 for 10 kg.
Hvis kunden (privatkunde) ikke er hjemme, skal kunden selv afhente pakken på
nærmeste fragtcentral.

Det er ikke de danske fragtsystemer hvis dansk e-handel bliver en success

Finn