ADSL og netværksspil
Fra : Tumlehund

Dato : 03-10-01 13:54

Jeg har pt. en Pro@ccess router fra TDC, og overvejer at skifte, da jeg
er utilfreds med at jeg ikke kan ændre indstillingerne i routeren.

For det første har jeg behov for at have fast IP, da jeg har en
webserver kørende.

For det andet spiller jeg Age of Kings og det ville være lækkert hvis
flere end een kunne spille på internettet samtidigt. Pt. har jeg store
problemer med dette spil, hvilket måske også hænger sammen med min
netværksopsætning:

ADSL

Pro@ccess-router (WAN: 62.242.xxx.xxx)
Pro@ccess-router (LAN: 192.168.1.1)

Server (NIC1: 192.168.1.2)
Server (NIC2: 10.1.1.1)

Switch
| | | |
Klienter (10.1.1.xxx)

TDC har jo været så hjernedøde (eller smarte?) at beslutte at man ikke
selv må ændre i konfigurationen i routeren. Det skal man slippe ca. en
tusse for... Det gjorde jeg (DOH!) og fik forward'et alt trafik til
192.168.1.2. Dermed kan jeg selv styre portmapping etc. fra serveren.

Desværre virker det ikke 100%. F.eks. kan jeg ikke host'e spil i Age of
Kings, jeg kan kun join'e. Derudover vil spillet ikke starte med mindre
jeg er den sidste som kommer ind i spillet.... Det er sgu lidt
belastende...

Jeg ved ikke om det smarteste er en router, eller et modem. Jeg ved
heller ikke om det skal være Cybercity eller WOL.

Nogen der har erfaringer med disse emner?

http://www.kandu.dk/