Problemer med modtagelse af pakker
Fra : Michael Jensen

Dato : 02-10-01 17:58

Hejsa

Jeg har en bærbar som jeg gerne vil have til at i netværk med en stationær.
Tidligere har jeg haft to stationære til at køre sammen uden problemer.

Begge computerer kører w2k og har fået ip 192.168.0. 1 og 2 og de svarer
ikke når man prøver at pinge dem.

Hvis man klikker på statusen på LAN netværk ikonet så står de begge og
sender en "masse" pakker, men de modtager ingen!

Til forskel fra det tidligere netværk bruger jeg nu et crossover kabel og de
registrere 100Mbit istedet for de tidligere 10Mbit.

Hvis jeg har den ene tændt og logget ind og den anden slukket, så viser
ikonet at der er fejl og kablet ikke er tilsluttet, men når jeg så tænder
computeren melder den alt godt igen, så der er altså forbindelse igennem.

Jeg har også husket at bruge samme arbejdsgruppe.

Nogen der har nogle forslag til hvad der kunne være galt??

Michael Jensen

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 02-10-01 19:58

Hej Michael
Er de på samme subnet? Har du sat fil og printerdeling til? Hvad med Gateway?
Der er mange uafklarede spørgsmål.
Det hele vil være lidt lettere hvis du bruger en anden protokol f.eks NetBeui.

m.v..h
Elmer