søger SCRIPT (så website't selv skallere s~
Fra : Lucien van de Donk

Dato : 02-10-01 10:41

Hejsa Group!
Jeg søger et SCRIPT der gør det muligt at website't selv skallere
sig efter folks opløsning. Hvordan?

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-10-01 11:12

"Lucien van de Donk" <lvd@tele-punkt.dk> wrote in message
> Hejsa Group!
> Jeg søger et SCRIPT der gør det muligt at website't selv skallere
> sig efter folks opløsning. Hvordan?

Det er lettere sagt en gjort.... Det gøres ved at lave alt procentvis.

f.eks. http://www.filth.dk har jeg lavet rimelig skalerbart ved at bruge
procenter.

--
Jakob Andersen
"No matter how great and destructive your problems may seem now, remember,

Fra : Nils Lastein

Dato : 02-10-01 12:57

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-10-01 15:00

"Nils Lastein" <nila@dsr.kvl.dk> wrote in message
> Det er essentielt at vide hvorvidt det er skærmopløsningen eller vinduets
>størrelse. Vinduets størrelse aflæses nemligt nemt
>vha. document.clientwidth

Nej... Det aflæses ifølge korrekt javascript med:

window.innerWidth og window.innerHeight

mens det i IE aflæses med:

document.body.clientWidth og document.body.clientHeight

Det er værd at bemærke at den sidste er afhængig af at siden er indlæst
derfor..

Fra : Steen Alexandersen

Dato : 02-10-01 16:00

PHP er også en løsning, der findes mange gode tutorials på nettet.

:) Steen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-10-01 07:47

"Steen Alexandersen" <bolignetvaerk@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> PHP er også en løsning, der findes mange gode tutorials på nettet.

Hvordan vil du lade et website skalere vha. PHP?

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-10-01 09:45

> Jeg søger et SCRIPT der gør det muligt at website't selv skallere
> sig efter folks opløsning. Hvordan?

Et website skalerer sig helt automatisk efter browserens størrelse. Prøv
selv!

Bla bla bla...

Gentag selv "bla" så mange gange det nu er nødvendigt, for at det fylder en
2-3 linjer.

Det eneste du så skal gøre er, at lade være med at ødelægge dette!

Jaja, det er lettere sagt end gjort. Men prøv at fyre noget tekst af på den
side, om jeg lige gjorde ovenfor. Så sætter du lige så stille layout på. På
et eller andet tispunkt gør du et eller andet, som ødelægger denne
funktionalitet. Hvis du ikke selv kan se, hvad du skal gøre, kan du bare
spørge i html-gruppen.

--
Mvh.

Niels Andersen