En stille mand.
Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 02-10-01 10:29

En stille mand, som ikke yndede at snakke, men som brugte meget tid til
at grunde over Guds ord, er gået bort i går aftes.

Han var arbejder, havde ikke mange sygedage, udslidt, havde mange
smerter på grund af gigt og havde hjerteproblemer, men han brugte mange
af sine timer på at forstå skriften.. han ville ikke diskutere det han
forstod, for han vidste at mange ting i skriften kunne forstås
forskelligt af forskellige kristne.. men det han forstod, rettede han
sig efter i sit daglige pensionist-tilværelse.

Han var tryg.

Der havde været en del problemer i familien. Noget der skulle falde på
plads inden han ville herfra.. det faldt på plads for kort tid siden.

Det sidste stykke tid har han udfærdiget en liste med navne der skulle
ringes til når han døde..

Den mand var min far.

Niels

Ps. dette er ikke et debatoplæg, men en hilsen til jer alle.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-10-01 11:45

"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:kLfu7.308$%D3.62890@news000.worldonline.dk...

> En stille mand, som ikke yndede at snakke, men som brugte meget
> tid til at grunde over Guds ord, er gået bort i går aftes.

[ ... ]

Min dybeste kondolance.

Må Guds fred være med dig og familien i denne svære tid.

De bedste broderhilsner
Andreas Falck

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-10-01 12:03

> [...]
til
> at grunde over Guds ord, er gået bort i går aftes.

Trøst i jeres sorg

MVH Ami

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-10-01 13:05

> [...]
> plads inden han ville herfra.. det faldt på plads for kort tid siden.
>
> Det sidste stykke tid har han udfærdiget en liste med navne der skulle

Det gør mig ondt at høre.

Men det er samtidig smukt at høre at han havde forberedt sig, og at der ikke
er nogen af de uforløste ting, som så ofte kan optræde.

Anders

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 02-10-01 15:54

"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> wrote in message

> En stille mand, som ikke yndede at snakke, men som brugte meget tid
til
> at grunde over Guds ord, er gået bort i går aftes.

Jeg kondolerer

> Den mand var min far.

Det er altid svært at miste en af sine forældre. Jeg mistede selv min
far som 21 årig, så jeg kan forstå de følelser du gennemgår.

Må Gud velsigne dig i din sorg og jeg vil inkludere dig i min bønner.

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Ole Madsen

Dato : 02-10-01 17:58

Rengøringsassistenten <niels.stegWHO@get2net.dk> wrote in message
> En stille mand, som ikke yndede at snakke, men som brugte meget tid til
> at grunde over Guds ord, er gået bort i går aftes.

Gud være med dig og din familie

Ole

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 02-10-01 19:22

"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> mælte sligt:

>En stille mand, som ikke yndede at snakke, men som brugte meget tid til
>at grunde over Guds ord, er gået bort i går aftes. [...]

Kondolencer herfra.

Venlig hilsen,
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *
* hobbes@post1.tele.dk <> http://home1.inet.tele.dk/hobbes/index.html *
=-=-=-=-=-= Da er livet ej så svært, døden ikke heller." =-=-=-=-=-=

Fra : Mr. D

Dato : 01-10-01 21:51

Rengøringsassistenten <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kLfu7.308$%D3.62890@news000.worldonline.dk...
> En stille mand, som ikke yndede at snakke, men som brugte meget tid
til
> at grunde over Guds ord, er gået bort i går aftes.

Virker som om, han var en god mand, Niels. Jeg glæder mig til at møde
ham engang

Mr. D

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 02-10-01 23:34

"Rengøringsassistenten" wrote:

> [...]
>

> Den mand var min far.
>
> Niels
>
> Ps. dette er ikke et debatoplæg, men en hilsen til jer alle.

Hej Niels

Prøv at læse denne sang:
http://www.folkekirken.dk/STIFTER/helsing/gladsaxe/lindehoj/sang_tak.htm
Læg især mærke til vers 7

Mvh Jørgen

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 03-10-01 04:35

"Jørgen Kristensen" <ccc18505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse denne sang:

http://www.folkekirken.dk/STIFTER/helsing/gladsaxe/lindehoj/sang_tak.htm
> Læg især mærke til vers 7

Tak Jørgen.

Min far kom i Lindehøj engang imellem!

Niels

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-10-01 11:50

> [...]
>
> Den mand var min far.
>
> Niels
>
> Ps. dette er ikke et debatoplæg, men en hilsen til jer alle.

Kære Niels.
Kondolerer med din far, det er svært at miste -
men i denne gruppe kan vi vist godt tillade os
at glæde os til gensynet, ikke?

En sang faldt mig ind, da jeg læste dig indlæg,
som så smukt beskriver din far.
Første vers lyder nogenlunde således:

"Gå omkring i Jesu navn,
hjælpe, trøste, stille savn.