Råt IP fra perl under Linux?
Fra : Morten Guldager

Dato : 02-10-01 08:24

Hejsa,

Er der nogen der har forslag til hvor jeg skal starte med at kigge
hvis jeg gerne vil have direkte adgang til mit ethernet fra perl
under linux?

Jeg gjorde det engang under sunos via et NIT interface.

Jeg vil gerne selv kunne stykke mine arp pakker sammen. Ligeledes
vil jeg selv implementere IP og overliggende protokoller.

Spørgsmålet går ikke på hvordan sådanne protokoller implementeres.
Men der imod på hvordan jeg får adgang til interfacet.
Hvilke ioctl-kald skal kaldes hvordan for at sætte interfacet op i
promiscuous mode.
Og hvordan får jeg læst og skrevet pakkerne.

/Morten

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 02-10-01 09:50

Morten Guldager wrote:

> Er der nogen der har forslag til hvor jeg skal starte med at kigge
> hvis jeg gerne vil have direkte adgang til mit ethernet fra perl
> under linux?

Prøv også at spørge i dk.edb.programmering.perl . Der sidder faktisk
en hel del unix-nørder der også.

-Claus

Fra : Palle Lyckegard

Dato : 02-10-01 14:36