Suzuki k50 spørgsmål
Fra :

Dato : 01-10-01 21:39

Hej !

Jeg har lige fået min cylinder honet op til 45mm, men den kører kun
ca.70km/t...
Hvad kan der være galt???

Jeg har 16mm yamaha kaburator, min indsugning er dog kun 13mm tror jeg.
5,3 tunudstødning fra yamaha.

Jeg har hørt at man bare kan fræse studsen af og svejse et 1/2 tomme vandrør
på istedet.
Nogen der har prøvet det??

kan min kaburator bores mere op??

Hvor meget vil det gi at fræse indsugningen op til 16mm???

Når min motor er rigtig varm så mister den ca. 5 km/t på toppen, hvad kan
det skyldes??
for lille dyse??
Har 220 i...

Mvh

Jan

Fra : RpR

Dato : 02-10-01 05:55

> Hvor meget vil det gi at fræse indsugningen op til 16mm???

Den skal bores op til 16mm, det kan den nemlig godt, og det vil kunne mærkes
på trækket.

For stor.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra :

Dato : 02-10-01 06:23

> Den skal bores op til 16mm, det kan den nemlig godt, og det vil kunne
mærkes
> på trækket.

> For stor.
>
> --
Er du sikker på at den er for stor?? den firtakter jo ikke.
Og jeg vil ikke risikerer at den sætter sig.

Hvad kan jeg gøre for at den kører hurtigere??
Skal den bare geares helt vildt???
Jeg kører med 17t/40t , men alligevel synes jeg at den er ved at eksploderer
når jeg kører fuld gas.

Mvh

Jan

Fra : RpR

Dato : 02-10-01 20:03

> Er du sikker på at den er for stor?? den firtakter jo ikke.
> Og jeg vil ikke risikerer at den sætter sig.

220 er MEGET stort.
Min FS-1 havde engang en 220'er dyse i, den 4-taktede heller ikke, den gik
bare i stå når den blev varm, og du fik ikke liv i den igen.

> [...]
> Skal den bare geares helt vildt???
> Jeg kører med 17t/40t , men alligevel synes jeg at den er ved at

Hvis du kun kører 70km/t med den gearing du har på, så tager den ellers ikke
mange omdrejninger.

--

Fra :

Dato : 02-10-01 21:44

> Hvis du kun kører 70km/t med den gearing du har på, så tager den ellers
ikke
> mange omdrejninger.

Ved godt at den ikke burde gøre det, men den er helt oppe hvor den slet ikke
kan trække flere.

Hvilken dyse kørte du med i din yamaha??

Med min 41mm cylinder kørte jeg med 180 .

Mvh

Jan

Fra : RpR

Dato : 02-10-01 22:02

> Med min 41mm cylinder kørte jeg med 180 .

Skummelt, havde 180 i til min 45mm.

Fra : kjulle

Dato : 16-02-03 01:32

"=þ" skrev d. 01-10-01 21:39 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvor meget vil det gi at fræse indsugningen op til 16mm???
>
> Når min motor er rigtig varm så mister den ca. 5 km/t på toppen, hvad

Først og fremmest, skal du have boret indsugningsplomben ud; Plomben er
en fartdræber.
Jeg ved, at en populær måde at fjerne studsen på, er at "bore" den løs
rundt i siden. Jeg er dog ikke
helt sikker på, hvordan dette skal gøres, siden jeg selv købte min K50
uden plombe i indsugningen.
Når du har fået plomben ud, kan du begynde at justere karburator, dyse
o.s.v.
Efter hvad jeg kan bedømme, skulle den få RIGELIGT med benzin, så lad
endelig være med at bore karburatorens venturi op, det giver KUN
problemer!

Mvh Kjartan Jensen

http://www.kandu.dk/