Hjælp til valg af højtalere til Audigy-lyd~
Fra : MKE

Dato : 01-10-01 21:27

Imorgen kommer mit Sound Blaster Audigy Platinum eX med posten, og så kan
det jo ikke være andet, end på sin plads, at jeg også får nogle nye
højtalere...;

Jeg har / havde kig på følgende;

Altec Lansing ADA 890

Desktop Theater 5.1 DTT3500

Creative Inspire 5.1 5300 - http://asia.creative.com/speakers/inspire5300/
-her er der ingen decoder-tingelst med til valg af forskellige modes...

Soundbird Cinema Digital Pro -
http://www.fujitsu-siemens.no/blueline/soundbird.htm
-var ude og se dem idag i ComputerCity / Glostrup, og satelit´terne ser
noget usle ud...

Er der nogle, som har et godt tip, for det er så´en set valgmulighederne...

MKE

Fra : Madsen

Dato : 01-10-01 21:44

"MKE" <mke@eberhardt.as> skrev:

> Desktop Theater 5.1 DTT3500

Det var det sæt jeg ville vælge.
Jeg har selv lillebroderen FPS2000 og det lyder rigtig godt.

Bare min mening. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Bobby

Dato : 02-10-01 08:13

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var det sæt jeg ville vælge.
> Jeg har selv lillebroderen FPS2000 og det lyder rigtig godt.
>
> Bare min mening. :)

Dette sæt ville jeg også vælge... eller rettere, det HAR jeg gjort. Det
spiller, efter min mening, p....godt, både til film og musik (nej, jeg hører
ikke klassisk !).

Har sågar haft det sat op i en pæn stor stue, i forbindelse med dvd, og det
spillede fint. Men ved brug på kort afstand er det simpelthen suverænt !

Mvh.
Bobby

Fra : Madsen

Dato : 02-10-01 14:28

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev:

> Har sågar haft det sat op i en pæn stor stue, i forbindelse med dvd, og det
> spillede fint. Men ved brug på kort afstand er det simpelthen suverænt !

Det tror jeg gerne. Jeg overvejer også meget kraftig selv at købe det
da jeg forleden skiftede mit gamle Creative Live! ud med et Live! 5.1
så muligheden for at få fuld udbytte ud af Desktop Theater 5.1 DTT3500
er nu tilstede. Hvad mit eget sæt FPS2000 angår, så er det ligefrem
helt uhyggelig så fin en lyd der kommer ud af de små satellit-højttalere.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 02-10-01 19:11

On Mon, 1 Oct 2001 22:43:44 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> Det var det sæt jeg ville vælge.

Samme her. Jeg har selv et DTT2500, som spiller glimrende, og DTT3500
kan vel kun være bedre. :)

- Thomas

Fra : MKE

Dato : 02-10-01 16:31

Jeg har lige fået mit Audigy-lydkort, og der er vist ikke så meget at
vælge imellem når jeg skal ha´ nye højtalere - valget falder på;

> Creative Inspire 5.1 5300 -
http://asia.creative.com/speakers/inspire5300/
> -her er der ingen decoder-tingelst med til valg af forskellige modes...

Billedet på medfølgende installations-vejledning til lydkortet viser, at der
er decoder med til Inspire-højtaler-sættet, så det bli´r dem jeg skal ha´ -
lad dem snart komme til Danmark!!

MKE

Fra : Wizeguy

Dato : 02-10-01 23:23

> [...]
der
> er decoder med til Inspire-højtaler-sættet, så det bli´r dem jeg skal

Hmm ifølge http://asia.creative.com/speakers/inspire5300/features.html hører
der ikke dekoder med. Mon ikke detb er installationesvejledningen til
DTT3500 du har fået fat i? Men spring op og fald ned på det. Audigy-kortet
har jo AC3 dekodning indbygget i driverne og har en så suveræn lydkvalitet,
at man vil næppe kunne hære forskel om det var tilsluttet SPDIF eller
analog.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : MKE

Dato : 02-10-01 23:49

> [...]
lydkvalitet,
> at man vil næppe kunne hære forskel om det var tilsluttet SPDIF eller

Ifølge hjemmesiden, ja-så ser det ikke ud til det... / men på
Quickstart-papiret der følger med Audigy EX er der vist decoder / remote til
Inspire 5.1..!?

Så må tiden jo vise, hvad der passer...

MKE