Nybygget maskine vil ikke starte
Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 01-10-01 12:43

Hej alle
Jeg har endelig fået tid til at samle alle de dele som jeg gennem den sidste
måneds tid har købt ind fra forskellige steder, men maskinen vil sgu ikke
starte!

Jeg har samlet følgende dele, for at se om det overhovedet virkede(og det
gjorde det ikke!) :

Soltek SL-75KAV
T-Bird 1000mhz 266FSB
Taisol 760092 køler
256MB PC133 Apacer RAM

herudover havde jeg sluttet HD og 2 CD-ROM-drev til da jeg prøvede at boote.
Når jeg starter maskinen, starter blæserne op i PSU og CPU-køler, men der er
intet bip fra mobo. Skærmen starter heller ikke op. Til gengæld er der lys i
dioden der indikerer HD-aktivitet, men der er intet at høre fra den kant.

Hvad kan være gået galt? Spørg endelig efter flere oplysninger hvis I skal
bruge dem for at hjælpe.

Venlig hilsen Thomas

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-10-01 13:34

"Thomas M. Christensen" <thomas_bommas@GUESSWHAT.hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3bb857bf$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvad kan være gået galt? Spørg endelig efter flere oplysninger hvis I skal

Måske forkert tilsluttet floppydrev?

MVH Mads Stetter

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 01-10-01 13:33

"Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Måske forkert tilsluttet floppydrev?

Så vidt jeg kan se er der kun en mulig måde at tilslutte floppy-drevet på.
Men jeg lytter da gerne til evt. tips/hints.

mvh. Thomas

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-10-01 13:53

"Thomas M. Christensen" <thomas_bommas@GUESSWHAT.hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3bb863a0$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Så vidt jeg kan se er der kun en mulig måde at tilslutte floppy-drevet på.
> Men jeg lytter da gerne til evt. tips/hints.
>
> mvh. Thomas

Stikket kan vel sagtens vende forkert... Har selv været der!

Prøv at vrikke lidt med skærmkortet hvis det ikke sidder helt rigtigt!

MVH Mads Stetter

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 01-10-01 14:12

> Stikket kan vel sagtens vende forkert... Har selv været der!

Ikke mit stik, et af hullerne er "fyldt ud", så det kan kun vende på én
måde.

> Prøv at vrikke lidt med skærmkortet hvis det ikke sidder helt rigtigt!

Er prøvet, det virkede ikke.

Mvh. Thomas

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-01 15:38

"Thomas M. Christensen" <thomas_bommas@GUESSWHAT.hotmail.com> wrote
in news:3bb857bf$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> HD-aktivitet, men der er intet at høre fra den kant.
>
> Hvad kan være gået galt? Spørg endelig efter flere oplysninger

Prøv at fjerne alt overflødigt, så du kun har det nødvendige for at
boote maskinen. Altså: CPU, et RAM modul, grafik og floppydrev.

Tjek at alle kort og stik sidder rigtigt, og ordentligt på plads. Hvad
med ledningerne til reset, power osv.? Sidder de rigtigt?

Kan det boote, så bygger du bare videre indtil du finder fejlkilden
eller maskinen er færdig.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Flare

Dato : 01-10-01 22:53

Mit ud ville være at enten er din BIOS fucked up eller er dit
MOBO....færdigt....Der burde komme nogle "indikator" bip fra boardet....hvis
du vel og mærke har tilsluttet pc-speakeren rigitgt

Anders

Fra : martin

Dato : 02-10-01 22:57

Jeg har oplevet noget lignende med Soltek 75...

Det kan være alt lige fra at du har knækket processoren (chippen sidder lidt
udsat på toppen af keramikbasen) ved montage af køleren, til at du forsøger
at bruge et Geforce2 GTS grafikkort (mit ASUS V7700 forhindrer POST med et
A7Pro MB). Check også jumper settings (hvis dit MB har dem) til din
processor og RAM typen - den skal passe til det MB forventer.

Start med at fjerne alt pånær processor og ram (skal være der - ellers kan
POST ikke køre). Med denne opstilling skal motherboardet lave power on self
test (POST) og give nogle bip som fejlindikation (du mangler grafik, disk,
mus, tastatur mv.). Når du hører bippene ved du, at de basale dele virker og
så er det bare med, at montere en del ad gangen...

Held og lykke med det..

Mvh.
Martin Sk. Nielsen

"Thomas M. Christensen" <thomas_bommas@GUESSWHAT.hotmail.com> wrote in
message news:3bb857bf$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 05-10-01 13:32

Jeg havde sat nogle DIP-switches lige præcis modsat den måde som de skulle
sidde, manualen er ikke helt tydelig synes jeg. Men i hvert fald prøvede jeg
lige at sætte strøm til, og nu kom der da et bip fra højttaleren! Det tager
jeg som tegn på at det virker. Desværre har jeg ikke tid til at samle resten
af delene før på søndag, men hvis der bliver flere problemer, håber jeg på
jeres hjælp.

Mange tak for alle jeres svar!