Start side
Fra : Jan Olsen

Dato : 01-10-01 02:00

Hejsa NG
jeg har lavet en HP ved hjælp af layers..og det er også fint nok...dog har
jeg fundet ud af at ældre browsere og Netscape ikke understøtter layers.
Det jeg har behov for er lidt hjælp til at lave et script eller lign. der
dirigerer besøgende der eks. ikke har IE 4.0 til en side der ikke bruger
layers.
Håb der er nogen der kan hjælpe

mvh

Jan

Fra : schutz.dk

Dato : 01-10-01 22:33

"Jan Olsen" <jango@image.dk> wrote in message
> [...]
> dirigerer besøgende der eks. ikke har IE 4.0 til en side der ikke bruger

Hejsa,

dette script ser kun ie og netscape brugere

<script LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
function browser() {
MS=navigator.appVersion.indexOf("MSIE")
MSVER = parseInt(navigator.appVersion.substring(MS+5, MS+6))
NSVER=parseInt(navigator.appVersion.substring(0,1))
if (MS > 0)
nyside = "den side brugere med IE kommer til"
else if (navigator.appName == "Netscape")
nyside = "hvor netscape brugere kommer til"
window.location = nyside
}
</SCRIPT>

-Jake

Fra : Jan Olsen

Dato : 02-10-01 08:04

Hej jake

Tak for det

mvh
Jan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-10-01 10:07

> [...]
> dirigerer besøgende der eks. ikke har IE 4.0 til en side der ikke bruger

Prøv med dette her, det vil filtrere Netscape4 og IE4 fra.:

if ( document.getElementById ){
window.location.href = "nyebrowsere.html"
}else{
window.location.href = "gamlebrowsere.html"
}

--
<http://www.filth.dk>

Fra : Stig Nygaard

Dato : 14-10-01 15:41

Hej Jan

> jeg har lavet en HP ved hjælp af layers..og det er også fint nok...dog har
> jeg fundet ud af at ældre browsere og Netscape ikke understøtter layers.

Ikke helt korrekt, men der er flere måder at lave layers på. Først kom
to forskellige non-standard metoder introduceret i Internet Explorer 4
(document.all modellen) og Netscape Navigator 4 (document.layers
modellen). Senere kom så en W3C standard måde som er understøttet af
bl.a. Netscape 6+, Internet Explorer 5+, Opera 5+, Konqueror 2+, m.fl.
(document.getElementById modellen).

Bemærk at Internet Explorer version 5 og frem fortsat understøtter IE4's
non-standard måde at gøre det på, mens Netscape 6 IKKE er
bagudkompatibel med Netscape 4.x's nonstandard måde.

Hvis du har ambitioner om at lave kode de fungerer med alle tre
modeller, så kan du måske finde nogle hints ved hjælp af min
linkssamling på http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html.

Mvh.
Stig