Slack PPP Vs Telia
Fra : Jacob Vinter Rasmuss~

Dato : 01-10-01 00:23

Jeg har forsøgt et par gange at sætte en ppp deamon op på min slack box, da
den i forvejen kører som fil / dhcp server. Men jeg bliver sparket af hver
gang inden jeg kommer på.
Her i aften sad jeg igen og prøvede, men denne gang via consolen. der fik
jeg så endelig en brugbar fejl:

Peer is not authorized to use remote address 194.255.255.247
Connection terminated

Da jeg kører normalt fra min winbox på nettet, tror jeg det er en
sikkerhedsindstilling i Linux'en der spærrer for opkaldet grundet IP'en.
Kan man slå dette fra på en eller anden måde?
Eller er det Telia der har misforstået noget?

plz hjælp.
Jacob

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 01-10-01 07:16

> Da jeg kører normalt fra min winbox på nettet, tror jeg det er en
> sikkerhedsindstilling i Linux'en der spærrer for opkaldet grundet IP'en.

Nu kender jeg ikke så meget til PPP på Linux, men tjek filerne
/etc/hosts.allow og /etc/hosts.deny - de bestemmer hvem der kan connecte til
maskinen.
Bare et forslag

/Klaus

Fra : Jacob Vinter Rasmuss~

Dato : 02-10-01 22:00

takker

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-10-01 17:14

"Jacob Vinter Rasmussen" <jacob@Blackthorne.dk> writes:

> takker
>
> "Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en meddelelse

> til
Jeg havde et lignende problem, som blev løst ved at min brugerid blev
medlem af gruppen dip.

Karsten Jersen

Fra : frank damgaard

Dato : 03-10-01 11:20

Jacob Vinter Rasmussen <jacob@Blackthorne.dk> wrote:
> [...]
> jeg så endelig en brugbar fejl:

> Peer is not authorized to use remote address 194.255.255.247

Mon ikke det er "noauth" der skal tilføjes som ekstra ppp option
evt. til /etc/ppp/options

Se også http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info

--
no signature :)

Fra : Jacob Vinter Rasmuss~

Dato : 04-10-01 23:45

Fandt fejlen.
Det var noauth der skulle slås til. Nu kører det som en drøm. Jeg kæmper
stadig med at sætte gateway op, men det er en helt anden historie...
takker for forslag