netværk win2k og win98
Fra : mobillars

Dato : 30-09-01 14:24

Jeg har et netværk med windows 98 og 2000 problemet er bare at jeg ikke
kan få forbindelse til nogen af dem.
Jeg bruger et bnc kabel og har bla. prøvet at sætte de samme protokoller
op på begge maskiner lige meget hjælper det.
Jeg har også et andet problem og det er at hver gang jeg i win2k skifter
i netværksindstillingerne så genstarter win98 maskinen spontant i
windows 98SE var der en opdatering men jeg har kun 98 1 edition
Hjæp mig lidt igan så ville jeg blive glad

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 30-09-01 19:03

Har du terminerings modstande på dit kabel?
Resten lyder som Windåse-problemer.......>

Elmer

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 01-10-01 18:18

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3BB75E62.5DB69FE1@post.tele.dk...
> Har du terminerings modstande på dit kabel?
> Resten lyder som Windåse-problemer.......>

Eller enablet BNC, evt med DOS konfigurationsprogrammet.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Kim Spur

Dato : 01-10-01 07:01

Det ER Windows problemer.
Jeg tror det det er 98 og 2000, som "ikke kan lide hinanden".
Jeg forsøger osse, men det lykkes bare ikke.
Vil gerne køre TCP/IP netværk og har sat adresserne til
192.168.100.1 og 192.168.100.2 men de kan ikke "se hinanden".

Mvh, Kim

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 01-10-01 15:54

"Kim Spur" <kimspur@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil gerne køre TCP/IP netværk og har sat adresserne til
> 192.168.100.1 og 192.168.100.2 men de kan ikke "se hinanden".

Hvad mener du med "se hinanden"? Kan du pinge fra den ene til den anden og
tilbage igen??

/Brian

Fra : Kim Spur

Dato : 01-10-01 22:05

Ja, det kan man godt.
Jeg tror nu jeg har fået skovlen under den:
Man skal ind i egenskaber for TCP/IP i Win2K.
Ind under "Avanceret".
Hen på WINS.
Aktivere NetBios
Så virker det hér...