Gud ynkes over os
Fra : Ole Madsen

Dato : 29-09-01 19:08

Gud forbarmer sig over os

2 Konge 13:23 Men HERREN forbarmede sig og ynkedes over dem og vendte sig
til dem på Grund af sin Pagt med Abraham, Isak og Jakob; han vilde ikke
tilintetgøre dem og havde endnu ikke stødt dem bort fra sit Åsyn.

2 Kronike 36:15 HERREN, deres Fædres Gud, sendte tidlig og silde manende Ord
til dem ved sine Sendebud, fordi han ynkedes over sit Folk og sin Bolig;

Salmerne 78:38 Og dog er han barmhjertig, han tilgiver Misgerning, lægger ej
øde, hans Vrede lagde sig Gang på Gang, han lod ikke sin Harme fuldt bryde
frem;

Salmerne 86:15 Men, Herre, du er en barmhjertig og nådig Gud, langmodig og
rig på Nåde og Sandhed.

Salmerne 111:4 Han har sørget for, at hans undere mindes, nådig og
barmhjertig er Herren.

Salmerne 112:4 For den oprigtige oprinder Lys i Mørke; han er mild,
barmhjertig retfærdig.

Salmerne 145:8 Nådig og barmhjertig er HERREN, langmodig og rig på
Miskundhed.

Mika 7:19 Han vil atter forbarme sig over os, træde vor Brøde under Fod, du
vil kaste alle vore Synder i Havets Dyb!

Matthæus 9:36 Men da han så Skarerne, ynkedes han inderligt over dem; thi de
vare vanrøgtede og forkomne som Får, der ikke have Hyrde.

Matthæus 14:14 Og da han kom i Land, så han en stor Skare, og han ynkedes
inderligt over dem og helbredte deres syge.

Matthæus 15:32 Men Jesus kaldte sine Disciple til sig og sagde: "Jeg ynke s
inderligt over Skaren; thi de have allerede tøvet hos mig tre Dage og have
intet at spise; og lade dem gå fastende bort, vil jeg ikke, for at de ikke
skulle vansmægte på Vejen."

Matthæus 18:27 Da ynkedes samme Tjeners Herre inderligt over ham og lod ham
løs og eftergav ham Gælden.

Matthæus 18:33 Burde ikke også du forbarme dig over din Medtjener, ligesom
jeg har forbarmet mig over dig.

Matthæus 20:34 Og Jesus ynkedes inderligt og rørte ved deres Øjne. Og straks
bleve de seende, og de fulgte ham.

Markus 1:41 Og han ynkedes inderligt og udrakte Hånden og rørte ved ham og
siger til ham: "Jeg vil; bliv ren!"

Markus 5:19 Og han tilstedte ham det ikke, men siger til ham: "Gå til dit
Hus, til dine egne, og forkynd dem, hvor store Ting Herren har gjort imod
dig, og at han har forbarmet sig over dig."

Markus 6:34 Og da han gik i Land, så han en stor Skare, og han ynkedes
inderligt over dem; thi de vare som Får, der ikke have Hyrde; og han
begyndte at lære dem meget.

Markus 8:2 "Jeg ynkes inderligt over Skaren; thi de have allerede tøvet hos
mig i tre Dage og have intet at spise.

Lukas 7:13 Og da Herren så hende, ynkedes han inderligt over hende og sagde
til hende: "Græd ikke!"

Lukas 10:33 Men en Samaritan, som var på Rejse, kom til ham, og da han så
ham, ynkedes han inderligt.

Lukas 15:20 Og han stod op og kom til sin Fader. Men da han endnu var langt
borte, så hans Fader ham og ynkedes inderligt, og han løb til og faldt ham
om Halsen og kyssede ham.

Romerne 9:15 Thi han siger til Moses: "Jeg vil være barmhjertig imod den,
hvem jeg er barmhjertig imod, og forbarme mig over den, hvem jeg forbarmer
mig over."

Hebræerne 5:2 som en, der kan bære over med de vankundige og vildfarende,
eftersom han også selv er stedt i Skrøbelighed

Ole