Apache med mange Virtualhosts
Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-09-01 15:42

Hej,

På en server har jeg ~3000 virtualhosts der alle peger på et subdomæne på
et givent domænenavn. Lige nu er der oprettet en <VirtualHost>-blok til
hvert enkelt subdomæne. Det tager ekstreme mængder RAM.

Jeg tror ikke jeg er den første til at løbe ind i det problem. Men hvad gør
man ?

--
Christian Jørgensen / The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk / yourself at the ground and miss.

Fra : Henrik Boegh

Dato : 30-09-01 10:45

Christian Joergensen told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> Jeg tror ikke jeg er den første til at løbe ind i det problem. Men hvad
> gør man ?

Kan du ikke bruge ServerAlias?
F.eks. benytter jeg den som følger:
ServerAlias *.domæne1.dk *.domæne2.dk *.domæne3.dk
Det virker helt fortræffeligt.

> Christian Jørgensen / The knack of flying is learning how to throw

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-09-01 11:19

Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net> wrote:

[mange virtualhosts]

> Kan du ikke bruge ServerAlias?

Problemet er jo at de forskellige subdomains skal pege på forskellige dirs.

--
Christian Jørgensen / I wish you were a beer.
http://www.razor.dk /

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-09-01 11:54

In article <1831934.KVeVyVuyWN@flaf>, Christian Joergensen wrote:

> Problemet er jo at de forskellige subdomains skal pege på forskellige dirs.

Hvis der er et mønster er mod_rewrite din ven:
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_rewrite.html

--
Andreas Plesner Jacobsen | A kid'll eat the middle of an Oreo, eventually.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-10-01 03:08

On Sun, 30 Sep 2001 10:53:33 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk (Andreas
Plesner Jacobsen) wrote:

>Hvis der er et mønster er mod_rewrite din ven:
>http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_rewrite.html

Vær dog opmærksom på, at ved brugen af mod_rewrite på host'en, vil
Apache normalt sætte:

Vary: Host

.... som HTTP-header. Det styrer i hvert fald MSIE4, MSIE5 og MSIE5.5
ikke særligt godt (ved ikke med MSIE6) mht. caching, så i samme
forbindelse vil jeg anbefale fx at undlade at sende Vary-headers for
MSIE-brugere, fx vha. følgende i konfigurationen:

BrowserMatch "MSIE" force-no-vary

Det er i hvert fald mine egne erfaringer - det var ret tydeligt i en
webserver-log at se, om hvorvidt den blot sendte en almindelig, dum
request (hvilket fik webserveren til at give en "200 OK" som normalt
og sende filen), eller en conditional request (hvilket kunne få
webserveren til at fortælle browseren, at den allerede havde filen
liggende, via et "304 Not Changed"-reply).

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-10-01 17:44

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> Vary: Host

(endnu) Et guldkorn fra Peter - over i arkivet :)

--
Christian Jørgensen / Beam me up, Scotty. There's no intelligent life
http://www.razor.dk / down here.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-10-01 17:44

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Hvis der er et mønster er mod_rewrite din ven:
> http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_rewrite.html

Glemte vist at nævne at jeg benytter suEXEC - hvilket jo gør situationen en
del værre ? :/

--
Christian Jørgensen / If you need a screwdriver, use the general
http://www.razor.dk / purpose hammer.