Er strømforsyningen kraftig nok?
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 29-09-01 09:35

Hej

Min fætter er i gang med at opgradere sin computer. Han skal have et ECS K7S5A
SIS 735 bundkort og en Athlon 1GHz CPU. Han har i forvejen en 235Watts
strømforsyning, er den kraftig nok? Han har i øvrigt to grafikkort, et netkort,
to harddiske, en brænder og måske et cdrom drev.

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-01 11:28

"Jonas Due Vesterheden" <jonas@Celeron.vesterheden.dk> wrote in message
> [...]
netkort,
> to harddiske, en brænder og måske et cdrom drev.

Nej, den er bestemt ikke krafig nok,,,

Bestil en 431 Watts eller noget i den retning

Fra : Rune Christiansen

Dato : 29-09-01 15:10

okey okey rolig nu....mindre kan også gøre det...

jeg ville nok vælge en 400w eller måske bare en 300w....det behøver skam
ikke koste en formue for at være god....

god ~ lydsvag, stabil...what ever

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 29-09-01 15:10

In article <slrn9rb1sp.ju.jonas@Celeron.vesterheden.dk>,
jonas@Celeron.vesterheden.dk says...
> [...]
> strømforsyning, er den kraftig nok? Han har i øvrigt to grafikkort, et netkort,
> to harddiske, en brænder og måske et cdrom drev.

Det kan den godt være, men jeg tror nu, den er lige i underkanten. Jeg har selv
kørt en Athlon med en 250W PSU. Hovedreglen er at jo bedre kvalitet PSU'en er,
jo mindre kan man nøjes med. Eller med andre ord: Hvis hans PSU er noget lort,
skal han ikke regne med at kunne gøre det.

Men som altid: Prøv det dog :) Hvis maskinen kører stabilt, er det bare at nyde
at der er sparet nogle penge på den konto :)

Hvis han skal ud og have fat i en ny PSU, så kan han sagtens nøjes med en 300W.
Selvfølgelig kan man altid være forudseende og anskaffe sig en større, hvis man
påregner at skulle have en masser ekstra sager smidt i kabinettet indenfor den
nærmeste fremtid.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Lars Mortensen

Dato : 29-09-01 21:55

Tja....
Undersøg effektforbruget for de enkelte dele enten via manual eller på
fabrikantens HP og læg dem så sammen.
Så kender du behovet

Mvh/ Lars

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 30-09-01 11:10

In article <slrn9rb1sp.ju.jonas@Celeron.vesterheden.dk>, Jonas Due Vesterheden
wrote:
> [...]
> strømforsyning, er den kraftig nok? Han har i øvrigt to grafikkort, et netkort,
> to harddiske, en brænder og måske et cdrom drev.

Hej igen

Tak for svarene. Vi smed bare skidtet i, og indtil videre virker det ganske
udemærket...

Mvh. Jonas