Nye planter?
Fra : Finn Jensen

Dato : 28-09-01 11:12

Hej,

Jeg skal ind til min lokale plantepusher men hvilken planter kan anbefales
til et 180 liter akvarium som har Perle Guramier?.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 28-09-01 12:20

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote

> Jeg skal ind til min lokale plantepusher men hvilken planter kan anbefales
> til et 180 liter akvarium som har Perle Guramier?.

De elsker flydeplanter, der er med til at skabe det stille stående vand som
er nødvendigt før de tænker på at lege.
De latinske navne kender jeg ikke, men det skulle være muligt at få at vide
hvilke planter din pusher har

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-09-01 14:05

"Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er nødvendigt før de tænker på at lege.
> De latinske navne kender jeg ikke, men det skulle være muligt at få at

Tak for hjælpen

Jeg har forhørt mig hos diverse plantepushere i Aalborg men ingen har
flydeplanter. De havde cabomba og vandpest.

Kender nogen et sted på Nettet hvor man kan købe vandplanter??.

Og ang. flydeplanter, hvilken latinske navne ska ljeg så gå efter??.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Rasmus

Dato : 27-09-01 14:58

Tjek dem her

Vallisneria spiralis "Tiger" Denne er god
Salvinia cucullata
Salvinia natans
Hygroryza aristata
Hydrocotyle leucocephala Denne er god
Egeria densa "Elodea"
Cryptocoryne wendtii 'Tropica' eller Cryptocoryne wendtii "brown" bliver
høje med store blade i overfladen
Kan ses på http://www.tropica.dk/plants.htm

Rasmus
rasmus@akvarie-galleri.dk

www.akvarie-galleri.dk

ICQ :- 83695446

Fra : Silverflame

Dato : 28-09-01 15:28

Flydeplanter: Pistia stratiotes og Riccia fluitans er gode.
MVH SF

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-09-01 15:59

"Rasmus" <rasmus@koien.dk> skrev i en meddelelse
> Kan ses på http://www.tropica.dk/plants.htm

Tak for linket
Ja det er flotte planter. Min fiskepusher har dem bare ikke
Håbede at kunne købe den på Nettet men der er vist ingen som sælger planter
??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Peter

Dato : 02-10-01 22:39

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message news:<Hf0t7.1250
[...]
> Ja det er flotte planter. Min fiskepusher har dem bare ikke
> Håbede at kunne købe den på Nettet men der er vist ingen som sælger planter
> ??

Jeg har tidligere købt planter via http://www.birdies.dk

Jeg fulgte online bestillingen op med et telefonopkald, og herefter
kørte det fint med levering osv.

Vh.
Peter

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 28-09-01 17:51

Hej Finn.
Prøv Java mose, det behøver nemlig ikke at være fastgjort til noget, men kan
fint ligge i overfladen af tanken. (denne oplysningen er taget fra Tropicas
plantebog).
Når jeg lige får tid, skal jeg slå op i den og finde de latinske navne på en
del flydeplanter til tanken, men det bliver tidligst på søndag, da jeg ikke
har tilgang til pc i week enden.
God week end.
Hilsen Ditte

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-09-01 21:21

> Hej,
>
> Jeg skal ind til min lokale plantepusher men hvilken planter kan anbefales
> til et 180 liter akvarium som har Perle Guramier?.

Du kan prøve min plante søgemaskine til at finde planter i de rigtige
størrelser osv.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Finn Jensen

Dato : 29-09-01 07:09

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan prøve min plante søgemaskine til at finde planter i de rigtige
> størrelser osv.

Ja det vil jeg gøre . Flot side du har forresten

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 29-09-01 08:54

> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det vil jeg gøre . Flot side du har forresten

Mange tak. Hvis du har ideer til søgemaskinen bare mail dem til mig :)