"opsamle" fejl
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 28-09-01 09:39

Hej

Er der nogen derude, som skulle lige inde med et lille eksempel på, hvordan
man selv styrer sine exceptions ?

Jeg tænker på, at når programmet af en eller anden grund fejler, må man da
kunne "Samle" en evt. fejl op, og skrive et eller andet forståeligt på
skærmen, som en evt. bruger vil kunne forstå bedre !

Jeg mener, at have set noget med Application.OnException, men jeg er ikke
helt klar over hvordan !

Pft.

Michael

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 28-09-01 13:53

hej der......

paa din additional page, sider der en komponent, der heder
ApplicationEvents..... sæt sådan en ind paa din form.
paa dens enevts fane kan du finde en masse forskellige events som din appl. kan
reagere paa.Bla. OnEception.

procedure TForm1.ApplicationEvents1Exception(Sender: TObject;
E: Exception);
begin
//
// her kan du se hvem der sender 'fejlen' ( sender ) , og hvad fejlen
er ( E );
// og her kan du ogsaa gøre noget for at afhjælpe den..........
showmessage(e.message);
end;

reg
Finn Bindeballe
FinnB@post6.tele.dk

Fra : Bent Pedersen

Dato : 28-09-01 14:10

Hej,

>Er der nogen derude, som skulle lige inde med et lille eksempel på, hvordan
>man selv styrer sine exceptions ?

try
x:=0;
n:=7 div x;
except
on e:EDivByZero do
ShowMessage('Du kan ikke dividere med 0!');
on e:Exception do
ShowMessage('Anden fejl!');
end;

/Bent