Silverrado støjniveau
Fra : F.Larsen

Dato : 27-09-01 20:17

Hej

Hvor lydløs er Silvarado (Socket A) ?
Nogen der vil dele med deres praktiske erfaringer ?

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-09-01 22:08

Check lige det her link:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/
En test af 46 kølere.
Konklusion:
Intet over og intet ved siden af silveradoen.
So ein ding muss ich auch haben!
Praktisk talt lydløs 38 db
og suveræn køling

mvh

Jesper

Fra : F.Larsen

Dato : 27-09-01 22:25

Læste at monteringen er et problem med Silverrado ... er der nogen løsning på det
?

Fra : René Jensen

Dato : 27-09-01 23:09

"F.Larsen" wrote:
> Læste at monteringen er et problem med Silverrado ... er der nogen løsning på det?

Uden at kende noget til Silverado'en, så vil jeg tro at der er tale om
at man bare skal være en anelse mere forsigtigt med at montere den på
bundkortet.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Lind

Dato : 27-09-01 23:43

Jeg har lige monteret en på et ECS K5S7A, og jeg er imponeret over
resultatet, det er kun strømforsyningen man kan høre.
Dog er den også i laveste antal omdrejninger, med et 6 V kabel.
Den køler en 1000 Mhz Ahtlon C, men skulle kunne køle op til en 1200 med 6 V
kablet.
Med hensyn til monteringen er det ikke den letteste køler at montere, men
føler man brugsanvisningen punkt for punkt, så skulle der ikke være noget
problem.
Det skal dog lige siges at Silveradoen består af to radial kølere, og der
skal derfor være 2 stik til CPU-fan, eller alternativt bruge System-Fan
stikket.
Det var ikke andet med nød og næppe, at 6 V kablet kunne nå til begge stik
på bundkortet, så en god ide vil være at tjekke hvor de sad på bundkortet,
inden du køber det !!!
Ellers suveræn køler !

VH.

Lind

Fra : mf

Dato : 28-09-01 00:05

> Det var ikke andet med nød og næppe, at 6 V kablet kunne nå til begge stik
> på bundkortet, så en god ide vil være at tjekke hvor de sad på bundkortet,
> inden du køber det !!!

studiedata har også forlængerledninger til 3-bens stikkene !

Fra : Sven

Dato : 28-09-01 02:14

> Hej
>
> Hvor lydløs er Silvarado (Socket A) ?
> Nogen der vil dele med deres praktiske erfaringer ?
>
> --
> Flemming
Den kører godt, og er ikke svær at montere. Jeg havde tidligere en Golden
Orb, og der kan du snakke om noget der var svært at montere. Min har været
af og på ca 6 gange nu, og det har aldrig givet problemer. Jeg kører med en
T.bird 1400@1563 Mhz, og kører med 8V kablet. Ved 8V larmer den ca som min
termostatstyret strømforsyning, dvs. støjen ændres næsten ikke uanset om jeg
slukker Silveradoen eller blæseren i strømforsyningen (begge dele MEGET
kortvarigt!!!!!!). Kan varmt anbefales. Dog har nogle skrevet, at det kan
betale sig at tage sølvskiven af og planslibe både sølvskive og alu-bunden
af køleren og så samle igen med f.eks artic silver. Det har jeg også gjort,
men hos mig gav det ikke noget.

Sven