Epox EP 8K7A+ bundkort
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-09-01 19:04

Jeg har med interesse fulgt flere indlæg, hvor man ønskde kommentarer til
opbygning af PCer.
Jeg fifler selv alvorligt med tanken om at bygge mig et ordentligt fartsvin
med alskens lejetøj koblet til.
I den forbindelse havde jeg efter grundig overvejelse valgt et Epox 8K7A+
bundkort og 512 Mg DDR ram PC 2100 til en Athlon t-bird 1400 Mhz.
Men generelt synes NGen at favorisere Asus med Via's KT-266 chipset.
Er der noget galt med AMD 761 chipsettet eller er det bare Asuskortet med
dette chipset, der er problematisk?
www.edbpriser.dk udnævnes Epox kortet på det nærmeste som en testvinder.
Jeg har lige sakset konklusionen.
Konklusion
Efter at have testet Epox Ep-8K7A+ er vi overbevist... AMD-761 chipssettet
er suverænt hurtigst sammen med en Athlon/133 CPU! Der er ingen tvivl om at
DDR-SDRAM løsningen er den klart hurtigste løsning set i forhold til VIA's
KT266 og i særdeleshed KT133A chipssettet. Men hvor længe Epox Ep-8K7A+ kan
holde sit forspring er spørgsmålet... Der kommer jo hele tiden nye bundkort
til og ikke mindst nye chipsset løsninger.

Har I nogen kommentarer til bundkortet eller andre gode råd, er jeg meget
lydhør.

på forhånd tak

Jesper

Fra : Remmen

Dato : 27-09-01 20:25

Jeg har ikke haft nogen problemer med mit 8K7A+. Det var nemt at montere
og der er rimelig god plads til en køler omkring soklen. Det eneste
minus er at man ikke kan ændre på multiplieren via BIOS. Det bundkort
synes jeg roligt du kan købe.

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 28-09-01 18:17

> [...]
> Men generelt synes NGen at favorisere Asus med Via's KT-266 chipset.
> Er der noget galt med AMD 761 chipsettet eller er det bare Asuskortet med

AMDs 761 er der ingen problemer med overhovedet, hvis man da lige ser bort
fra det faktum at det er gammelt :)

> På www.edbpriser.dk udnævnes Epox kortet på det nærmeste som en
testvinder.

Lige nu er det ikke helt ved siden af, dog skal du være opmærksom på at VIA
netop har frigivet KT266a chipsettet (som eliminerer USB-fejlen og er
hurtigere end AMD761 (http://hardocp.com/reviews/chipsets/kt266a/)). NVidia
frigiver også et nyt DDR chipset i den nærmeste fremtid, som satser på
integration. Der er således blevet plads til en GeForce2MX kerne og AC5.1
lyd (surround-halløj)
(http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1535).

Huskede jeg at nævne at begge bundkort yder bedre end AMD761? :))

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-09-01 19:28

Tjah!
Det ser unægteligt ud til at VIA's kommende kt266A sparker mås herfra og til
Skagen, men hvornår ser vi de første bundkort i handlen?
Hvis vi ikke snakker mere end en måned eller højst 2, så klapper jeg lige
hesten. Jeg skulle jo gerne ha det hele med.
Hvordan ser det ud med n'vidia's nye chipset? Umiddelbart lyder det også
spændende, men det virker som om det varer et stykke tid endnu, før vi
bundkortene i handlen!
Hvad venter de på?

Mvh

Jesper