Modellervoks
Fra : Tue Vestergaard

Dato : 27-09-01 16:22

Hej,

Det der modellervoks, der sidder under køleren til cpu'en, skal det egentlig
være der?

Tue

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-09-01 17:25

Tue Vestergaard <tue.vestergaard@skjoldhoej.dk> skrev i en
> Hej,
>
> Det der modellervoks, der sidder under køleren til cpu'en, skal det
egentlig
> være der?
>
> Tue
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hmm.. mon ikke du mener det dersenes hvide stads. det er kølepasta, og skal
lede varmen mere effektivt væk !!!

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 27-09-01 17:07

> Hmm.. mon ikke du mener det dersenes hvide stads. det er kølepasta, og
skal
> lede varmen mere effektivt væk !!!

Nææææh.....jeg tror det ikke.

Der sad en lille firkant på ca. 2x1 cm. mørkegråt snask da jeg købte
køleren.

....men jo...det er nok en form for kølepasta.

Tue

Fra : MJ

Dato : 27-09-01 16:46

Det er nok en billig form for kølepasta der sidder der.
Jeg vil anbefale at du forsigtigt uden at ridse fjerner det med et
barberblad eller med noget sprit.
Bagefter kan du komme noget bedre på, næsten alt kølepasta vil være bedre
end det modellervoks eller tyggegummi der sidder der i forvejen.

Dyrest er Arctic Silver 2 men andet kan også gøre det.
Jeg bruger et eller andet fra Danfoss købt fra den lokale blikkenslager.
Ifølge en test er det næsten ligeså godt som det originale AS.
jvf. http://www.ocshoot.com/thermal.htm

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-09-01 20:51

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@skjoldhoej.dk> wrote in

> Det der modellervoks, der sidder under køleren til cpu'en, skal
> det egentlig være der?

Det er en såkaldt thermalpad. En anden form for kølepasta.

I de fleste tilfælde er en thermalpad "udemærket". Hvis du vil have
optilmal ydelse ud af din køler eller ønsker at overclocke, så er det
bedre at fjerne thermalpad'en og benytte en kvalitetskølepasta som
f.eks. ArcticSilver.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm