Installation af Yellow Dog linux
Fra : Morten Christensen

Dato : 27-09-01 15:57

Jeg vil gerne instrallere linux og OS X på min machintosh.

Jeg har partitioneret min maskineog nøje fulgt installationsinstruktionen fra
Yellow Dog Linux hjemmeside og kom hele vejen igennem.
Men efter den havde bootet og jeg havde skrevet logik og password skriver den
kun mbc@localhost mbc1§ . (min login er mbc)
Herefter skrev jeg startx - enter , hvorefter den skrev noget med en fatal
serverfejl?

Jeg har forsøgt hele processen tre gange, altså formatering, botting, men
jeg havner samme sted.

Ved nogle, hvad der kan være problemet og/eller om hvor jeg kan jeg få
hjælp/vejledning til mit problem .

Hilsen

Morten Birk Christensen

morten@privat.dk

--
Posted from ip9.svgnxr2.ras.tele.dk [195.249.27.9]

Fra : Kent Friis

Dato : 27-09-01 16:25

Den Thu, 27 Sep 2001 14:57:22 +0000 (UTC) skrev Morten Christensen:
> [...]
>kun mbc@localhost mbc1§ . (min login er mbc)
>Herefter skrev jeg startx - enter , hvorefter den skrev noget med en fatal

Skal man ikke konfigurere X først, ligesom man skal på Intel?

Prøv "XF86Setup" eller "xf86config".

>Jeg har forsøgt hele processen tre gange, altså formatering, botting, men
>jeg havner samme sted.

Selvfølgelig - det er jo ikke windows det her.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-09-01 18:54

Hej Kent.

Tak for det hurtige svar.

Jeg har forsøgt mig med det du skrev. Med xf86config skete der noget.
Men før jeg går ind i config beder den mig om at jeg ved hvilket videokort der
er i min maskine,
chipset den bruger samt størrelsen af videohukommelsen. Disse oplysninger kan
jeg ike finde
selvom jeg har været inde i "systemprofil-opsætningen"
Men cache er det ikke videoram?

XF86Setup giver ikke resultat.

Jeg er kommet videre i en anden del af processen til et sted
hvor linux-promten skriver

"_XSERVTransSocketUnixCreatorListener ...... SocketcreaterListener ( ) failed.
_XSERVTransMakeAllCOTSSERerverListener server already running"

Den skriver envidere "Cannot establish any listnings sockets - Make sure an
X server isn't already running"

Hvad betyder det? Her du eller andre et svar på disse spørgsmål høre jeg dem
gerne.

Venligst Morten

--
Posted from ip35.svgnxr1.ras.tele.dk [195.249.52.35]

Fra : Kent Friis

Dato : 28-09-01 20:23

Den Fri, 28 Sep 2001 17:53:34 +0000 (UTC) skrev Morten Christensen:
> [...]
>jeg ike finde
>selvom jeg har været inde i "systemprofil-opsætningen"

Cache og videoram har ikke noget med hinanden at gøre.

Med "lspci" burde du kunne se Grafikkort / chipset (hvis det er en
nyere maskine). VideoRAM kan autodetectes på de fleste kort.

> [...]
>X server isn't already running"
>
>Hvad betyder det? Her du eller andre et svar på disse spørgsmål høre jeg dem

At du har problemer med at starte X-serveren - hvilket sikkert stadig
skyldes at du mangler at konfigurere X.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Krogh

Dato : 28-09-01 21:09

In article <2dc5d5c.28623@mygate.mailgate.org>, Morten Christensen wrote:
> _XSERVTransMakeAllCOTSSERerverListener server already running"

Det kan skyldes at der allerede kører en X server, prøv at trykker
crtl+alt+F1 <-> F6 igennem og se om der er et eller andet på nogle af
dem.

Bare et hurtigt bud.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 29-09-01 09:56

OS X på min machintosh !!!

Var det ikke en pm 4400 du havde ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-09-01 19:26

Jo jeg har en 4400 og OS 9.1 på den ene halvdel af hardisken.

Venligst Morten

--
Posted from ip74.svgnxr1.ras.tele.dk [195.249.52.74]