AHHHHHH GRRRRRRR
Fra : Mikkel Olsen

Dato : 27-09-01 08:10

Nu er jeg sku sur.
Hvorfor h..... slukker min skærm ikke, når jeg sætter den til at slukke
efter f.eks. 15 min. Skærmen slukker ganske kort (ca. 2-3 sek.), men tænder
derefter igen. Den er så tændt i 1-2 sek. og slukker igen. Således tænder og
slukker den hele tiden.
Jeg bruger win2k og det er en Sony CPD-200GST monitor. Jeg havde glædet mig
til at kunne slukke min skærm, eller sætte hele systemet i dvale, og dermed
"spare" min dengang dyrt indkøbte skærm (og lidt strøm). Det er et nyt
system jeg har med et Aopen ATX kab.

Jeg har prøvet alt

Fra : BorreBoy

Dato : 27-09-01 10:12

"Mikkel Olsen" <Henning-legaard@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dermed
> "spare" min dengang dyrt indkøbte skærm (og lidt strøm). Det er et nyt

Hvis du har prøvet alt, er der jo ikke meget at gøre
Du har også opdateret din BIOS, ikke?

Fra : Mikkel Olsen

Dato : 27-09-01 10:20

> Hvis du har prøvet alt, er der jo ikke meget at gøre
> Du har også opdateret din BIOS, ikke?

Øhhh, næsten alt. Skulle det hjælpe ??. Mit Asus a7v 133 er sprit nyt (og
biosen er ved heller ikke gammel)

Fra : BorreBoy

Dato : 27-09-01 10:27

> Øhhh, næsten alt. Skulle det hjælpe ??. Mit Asus a7v 133 er sprit nyt (og
> biosen er ved heller ikke gammel)

Det kan måske hjælpe
Dette er den nyeste version: A7V133 BIOS Ver. 1005A 06/06/2001
og kan hentes her:
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html

Hvis du har en ældre ver., ville jeg da prøve at opdatere...

Fra : Mikkel Olsen

Dato : 27-09-01 10:53

"BorreBoy" <borre@loveletters.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html
>
> Hvis du har en ældre ver., ville jeg da prøve at opdatere...
´

Det vil jeg da prøve men.

Kan du give mig en STEP BY STEP ?? Jeg er ret ny mht. opdate af BIOS. -og
har hørt forskelligt der omkring. Bla. folk der skal ud og KØBE ny Bios.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 27-09-01 11:34

> Kan du give mig en STEP BY STEP ??

Der plejer at følge en med hver eneste BIOS fra alle seriøse producenter.

>Jeg er ret ny mht. opdate af BIOS. -og
> har hørt forskelligt der omkring. Bla. folk der skal ud og KØBE ny Bios.

Det er ikke kun rygter - generelt er følgende (indlysende) råd meget vigtige:

1) Vær 100% sikker (mindst!) på at det virkelig *er* den rigtige BIOS til det rigtige bundkort evt. i den rigtige version
2) Lad for alt i verden være med at slukke under flashningen!!! Pas på ikke at falde over ledningen osv.
3) Følg vejledningen 100%.
4) Hvis din CPU er overclocket så klok den ned til normalt.

Følger du ovenstående det er sagt er det næsten 100% sikkert!

Jeg har gjort det nok 5-10 gange med mit aldrende Abit BH6 - og det er gået godt hver gang selvom jeg ikke overholder 3+4 ;)
Jeg var meget nervøs første gang - nu er det bare noget jeg gør rutinemæssigt (NB: det er stadig flashning af bios vi snakker om ;).
1+2 er dog fuldstændigt essentielle, men overholder du dem så er der ikke meget at være bange for.

Oftest skal du dog starte med en DOS/Win9X-bootdisk og flashe fra kommandolinien.

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Mikkel Liisberg

Dato : 27-09-01 12:11

Der findes ogsaa en lettere maade at opdatere en BIOS paa ASUS MB.
Paa den Tyske ASUS site finde der et prog. til at opdatere BIOS fra WIN.
Der er meget simpelt at bruge.
http://www.asuscom.de/support/techmain/bios/liveupdate.htm

Mvh.

Mikkel

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 27-09-01 13:37

> Der findes ogsaa en lettere maade at opdatere en BIOS paa ASUS MB.
> Paa den Tyske ASUS site finde der et prog. til at opdatere BIOS fra WIN.
> [...]

Jeg kender een der måtte have ny bios (via "hotswap" i et andet bundkort) efter at have brugt det program i Windows2000! :(

Men jeg ved ikke om det var programmets eller hans skyld - det sidste er dog mest sandsynligt...

Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : René Jensen

Dato : 27-09-01 22:48

Mogens Meier Christensen wrote:
> [...]
>
> Men jeg ved ikke om det var programmets eller hans skyld - det sidste er dog mest sandsynligt...

Formentligt hans egen skyld ... så vidt jeg husker, så står der i
readme-filen at hans skal lægge de udpakkede filer på en bootable
diskette og boote up på den, hvorefter han kører aflash.exe (mener jeg
den hedder), så laver den ikke fuckup i BIOS.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Thïngmand

Dato : 27-09-01 13:04

> Kan du give mig en STEP BY STEP ??

ASUS har lavet et LiveUpdate program. Når det er installeret (Win9x, ME,
2000) kører man det og klikker på Update - så henter det selv den rigtige
update og opdatere BIOS selv. Meget nemt og ufarligt (man skal dog stadig
ikke slukke for computeren!)

Programmet finder du her:
http://www.asus.com/products/motherboard/bios_tools.html

(og det virker selvfølgelig kun til ASUS bindkort

Fra : Mikkel Liisberg

Dato : 27-09-01 13:29

Hold kaeft hvor er du dygtig , det var lige det jeg skrev en time foer dig,
proev at laes foer du skriver

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 27-09-01 13:35

> Hold kaeft hvor er du dygtig , det var lige det jeg skrev en time foer dig,
> proev at laes foer du skriver

Rolig nu - det kan jo være at manden ikke er always on og har svaret på noget han har hentet med modem for 2 timer siden!
Jeg har selv først lige fået ADSL nu.

Og det bliver vel ikke forkert fordi det bliver gentaget?

--

Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-09-01 14:46

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in

> Der plejer at følge en med hver eneste BIOS fra alle seriøse
> producenter.

Der findes en på Asus' hjemmeside:

http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/flash.html

> [...]
> ikke at falde over ledningen osv. 3) Følg vejledningen 100%.
> 4) Hvis din CPU er overclocket så klok den ned til normalt.

Jeg kan så tilføje:

5) Brug en ren boot diskette uden device drivere o.lign.
6) Hav god tid, fred og ro.

Jeg har flashet et hav af motherboards, og det er endnu aldrig gået
galt. Til mine egne motherboards har jeg lavet en diskette der gør det
automatisk, så jeg blot skal smide den nye bios på disketten og lige
rette en enkelt linie i autoexec.bat.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : René Jensen

Dato : 27-09-01 22:55

Mikkel Olsen wrote:
> [...]
> "spare" min dengang dyrt indkøbte skærm (og lidt strøm). Det er et nyt

Efter at gennemlæst tråden lidt, så undre det mig at du har netop det
problem. Selv har jeg haft en del Asus boards (lige fra x486-tiden) og
der ikke et eneste af de boards, som laver det problem du nævner. En
anden ting er din Sony skærm, har selv en Multiscan 200ES skærm, og jeg
har heller ikke oplevedet problemer med den.

Så spørgsmålet er nu bare om du har et netkort i maskinen, som kan vække
computeren ud af "stand by" mode - prøv at gennemkigge de enkelte
enheder i DEVICE MANAGER og se om dit netkort skulle have et flag, som
hedder lidt ala "ALLOW THIS DEVICE TO PUT COMPUTER OUT OF STAND-BY" ...

Fra : Mikkel Olsen

Dato : 28-09-01 06:52

> [...]
> enheder i DEVICE MANAGER og se om dit netkort skulle have et flag, som
> hedder lidt ala "ALLOW THIS DEVICE TO PUT COMPUTER OUT OF STAND-BY" ...

Øhhh, jeg har nu fundet ud af at skærmen tænder/slukker selvom Pcén er
slukket !!!!! Det betyder vel at det er skærmen det er galt med, IK ???
Derudover fejler skærmen intet, der er fint billede og ingen problemer.