Tdc adsl med en switch
Fra : Wing

Dato : 27-09-01 06:18

Jeg har en kammerat som lige har fået adsl 1024/256 igennem Teledanmark, han
har bestilt en switch fra dem også men den skal han selv montere.
Han har tre computere som skal kobles på den her switch, er der nogen som
ved hvordan vi finder oplysninger om hvordan det gøres bedst.

bla. vil vi gerne vide lidt om hvad kabel vi skal bruge ?
de skal både kunne spille mod hinanden og gå på nettet fra alle maskiner,
hvordan finder maskinerne hinanden ??

Wing

Fra : Michael Schrøder

Dato : 27-09-01 07:02

"Wing" <thepetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> bla. vil vi gerne vide lidt om hvad kabel vi skal bruge ?
> de skal både kunne spille mod hinanden og gå på nettet fra alle maskiner,

Jeg kan da beskrive hvordan jeg har gjort...

I min switch er der en "uplink" port - så jeg har brugt et alm. netkabel
mellem den port og TDC's "bridge".

De 3 maskiner har selvfølgelig netkort, som bare (gåseøjne ikke nødvendige)
er forbundet med switchen.

- og så skal netværksindstillingerne selvfølgelig sættes som det beskrives i
vejledningen.

Jeg har brugt løsningen med at installere NetBEUI for at få forbindelse
mellem de 3 lokale maskiner, og en printserver...

I bør installere firewall software på alle 3 maskiner, som alle bliver
direkte tilgængelige fra nettet!

mvh
Michael Schrøder

Fra : Kg

Dato : 27-09-01 16:06

Lige en lille tilføjelse!

1.
Hvis det i har bestilt med dynamiske IP adresser, skal i have bestilt 2 stk
mere hos TDC for at få 3 PC'ere på nettet (i har 2 Dynamiske IP'er som
standard i abonnentet, og man kan kun købe 2 af gange og max 8 styks i det
hele)

2.
Hvis du har fast IP adresse skal du have lavet en Gateway på en af PC'erne
(hvis de alle skal på internettet) via en server eller et stykke softaware
(så som wingate eller lign.), så har du ikke den max på 8 IP-adresser.

3. HUSK FIREWALL!

4. Netværkskablerne du skal bruge er af type TP Kabler Cat. 5 (twisted Pair
med RJ45 Stik)

M.v.h.

Kent Gadgaard
K.A.DATA I/S

Fra : Wing

Dato : 29-09-01 05:48

Jeg takker foreløbigt for jeres input og vil holde jer orienteret om det
lykkedes for os at få det til at virke, Jeg skal op til ham på onsdag. Han
drømmer nemlig også om at få oprettet VPN til sin arbejdsplads som også har
adsl ved tdc. Men nu prøver vi lige lidt af gangen Pyha.

Med venlig hilsen
Wing

Fra : orange

Dato : 30-09-01 21:07

Hvad er VPN?

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 01-10-01 09:14

"orange" <lhj@e-privat.dk> wrote in message news:<1LKt7.2343$ef6.718634219@news.orangenet.dk>...
> Hvad er VPN?

Virtual Private Network.

En metode til at skabe en point-to-point forbindelse mellem to peers
over internettet. Fidusen er at forbindelsen er krypteret og derfor
burde sikre at dine data ikke bliver opsnappet til trods for at
forbindelsen går over internettet.

VPN er et billigt alternativ til en fast forbindelse f.eks. mellem to
branch offices. Med VPN behøver de blot at have et DSL link hver.

Mvh Steen

Fra : Wing

Dato : 07-10-01 08:34

Hejsa

Jeg takker for jeres hjælp, jeg fik bestilt to dynamiske ip adresser mere så
jeg havde fire stks. ialt og derefter var der faktisk ikke de store
problemer med at få det til at køre.

Med venlig hilsen

René Petersen (Wing)

Jeg venter lige lidt med at gå igang med VPN da de lige skal have lov til at
lære lidt om deres pc'er og internettet inden vi tager næste skridt *gg*