Lydsvage 230 v blæsere.
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-01 21:24

Hej Skriver både i *hardware og *el Da det nok kan være en fordel fra begge
sider...

Da jeg tænker mig, at bygge et skab, til alt mit computer-udstyr.. som står
og fylder op. Skal der værer noget udluftning. Havde tænkt mig en indsugning
i bunden. Og en udsugning i toppen. Kan man få nogle lydløse 230 volts
blæsere med en diameter på ca. 12 cm?

Takker for svar.

Fra : Mogens Johansen

Dato : 27-09-01 15:57

Find en butik der handler med proff lyd/lysanlæg. evt. et firma der bygger
flightcases til musikindustrien. De har dem.
Mogens

Fra : Dan Frederiksen [DJ ~

Dato : 28-09-01 10:34

De er nu ikke altid så lydløse! :)

Discohilsner
/Dan Frederiksen

Fra : Lars Mortensen

Dato : 28-09-01 23:05

Køb nogle alm. 12 Volts og giv dem en strømforsyning

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-01 23:38

"Lars Mortensen" <lars@corbitz-mortensen.dk> wrote in message
> Køb nogle alm. 12 Volts og giv dem en strømforsyning

Jaa,, det kunne jeg jo.. Kom også i tanke om at jeg havde en 12/24 Volt
transformator liggende,, som jeg selv har lavet... Men hvad pakker man en
sådan satan ind i? Kan man få en kasse af en art.

Men hvor kan man så få 12 volts blæsere,,, De vil nok ikke være så godt med
en alm computer blæser. Da den passer til computerens Fan holder.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-01 23:39

> Jaa,, det kunne jeg jo.. Kom også i tanke om at jeg havde en 12/24 Volt
> transformator liggende,, som jeg selv har lavet... Men hvad pakker man en
> sådan satan ind i? Kan man få en kasse af en art.

Nårr ja,, De skal jo også have Jævnspænding,, det bliver vist et for stort
projekt...

Fra : HKJ

Dato : 29-09-01 08:43

> [...]
indsugning
> i bunden. Og en udsugning i toppen. Kan man få nogle lydløse 230 volts

Prøv at kigge på http://www.1-stop.dk/ (RS-Components), de har mange
forskellige blæsere.
Se på deres dBA tal, et lavt tal betyder at de er næsten lydløse.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-01 10:24

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> Prøv at kigge på http://www.1-stop.dk/ (RS-Components), de har mange
> forskellige blæsere.
> Se på deres dBA tal, et lavt tal betyder at de er næsten lydløse.

Mange tak Ser ud som om at de har alt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-01 10:42

> Mange tak Ser ud som om at de har alt.

Men de er godtnok dyre de blæsere,, over 1000 kroner for een
udluftningsblæser.

Fra : HKJ

Dato : 29-09-01 10:50

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Men de er godtnok dyre de blæsere,, over 1000 kroner for een
> udluftningsblæser.

Det er måske billigere med nogle 12/24 volt blæser + strømforsyning?

Fra : Esben

Dato : 29-09-01 11:29

> [...]
indsugning
> i bunden. Og en udsugning i toppen. Kan man få nogle lydløse 230 volts

Hvad med de der blæsere man har på skrivebordet til at blæse kold luft i
hovedet på en - kan de ikke modificeres til formålet?

--
Esben

Fra : Mic

Dato : 03-10-01 19:22

Silvan/Bauhaus/* fører forskellige blæsere til 220 volt der er beregnet til
udluftning af badeværelser. har en monteret i mit, og den er praktisk talt
lydløs. og kostede omkring 300.-....

Mvh

Mic