Harddisk pludselig defekt / ny kan ikke de~
Fra : Brian

Dato : 26-09-01 18:43

Hej

Jeg lukkede forleden min "ældre" PC ned, og der var ingen problemer. Da jeg
skulle tænde den følgende morgen, kom den til at skulle loade windows 98,
men stoppede og spurgte efter stien til kommandofilen (eks.
c:\windows\command.com).
Hvis man indtastede dette, skete der ikke intet, andet end den meldte samme
fejl.
Jeg indsatte en anden disk, hvor også windows 98 er installeret, og den
kørte fint. Jeg satte så den defekte på som slave. Når jeg kigger i
stifinder, så står masterdisken som C. Men den defekte står som både D (som
ikke kan læses - melder fejl) og E, som indeholder alle mine normale filer.
Kan kan både læse og skrive til E.
Hvad er der sket med den (Fujitsu 8.4 GB - model MPC3084AT)???

Jeg har så købt en ny IBM 60GXP 60 GB disk.
Men computeren kan ikke detecte den. Den når bare til autodetect, hvor den
bliver stående. Man kan ikke springe over ved tryk på F4.
Den kan sagtens læse fra en 10 GB Seagate.
Kan min comp. ikke klare denne disk???

Min comp. har følgende konfig.:
Asus P2B mobo (bios kender jeg ikke ver. på, men den er aldrig opdateret)
Intel P2 450 MHz
128 MB PC100 ram
Matrox G200 8 MB grafikkort

Maskinen er knap 3 år gammel, og da jeg kun bruger den til officeprogrammer,
er den mere end hurtig nok til mig.

Brian

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-09-01 19:49

"Brian" <fjern_private.bs@mail.tele.dk> skrev
> Jeg har så købt en ny IBM 60GXP 60 GB disk.
>
> Kan min comp. ikke klare denne disk???
>
> Min comp. har følgende konfig.:
> Asus P2B mobo (bios kender jeg ikke ver. på, men den er aldrig opdateret)

Jo, men du skal hente den nyeste (beta) bios fra ASUS' hjemmeside. Så kører
disken perfekt! (Jeg kører samme disk på samme bundkort med Bios v. 1013
beta 7)

mvh
Peter

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-09-01 19:53

"Falckredderen Ragga Muffin" <bla@bla.dk> skrev i

Du skal næsten også lige have et link til bios-filen:

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/beta/mb/bios/bx2i1137.zip

mvh
Peter