Starte automatisk med windows
Fra : // Overby

Dato : 26-09-01 16:43

Hejsa!

Jeg har et program der skal starte automatisk med windows. Ikke bare i
start-folderen. Men er der ikke noget med at man kan tilføje nogle linjer
til reg.databasen.

Jeg nemlig bruge programmet til at kopiere et program over på harddisken og
få det kopierede program til at starte automatisk op.

Kan det hele være samlet i en .exe-fil?

Fra : FreeAll

Dato : 27-09-01 03:51

Det lyder meget som om du vil lave virus? Har jeg ret. Du har lavet andre
indlæg som næsten kun omhandler ting der kan bruges i forbindelse med vira.
Vil lige sige at virus er for pattebørn, med mindxre du har fået en virkelig
original idé, så lad være. Det er pisseirriterende at se taberagtige vira
som kun sletter filer eller andet åndsvagt.

Men i registreringsdatabasen kan du sætte programmer ind så de starter
automatisk. Sæt det ind her:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
eller
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Du kan også sætte dem ind i RunOnce hvis det kun skal køres en gang.

Fra : Thomas Rose

Dato : 26-09-01 19:32

"FreeAll" <bjork@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> original idé, så lad være. Det er pisseirriterende at se taberagtige vira
> som kun sletter filer eller andet åndsvagt.

Hehe... wicked!

Tja, det lyder underligt at nogen ville finde på at udvikle en virus vha.
Delphi... og desuden vil det slet ikke holde, hvis den kræver at der f.eks.
skrives til registrerings-databasen... på en NT/2000-maskine vil det kræve,
at den har admin-rettigheder (eller kører under en konto med sådanne)...

Generelt bryder jeg mig ikke om vira, og vil derfor ikke opfordre folk til
at udvikle sådanne... de gør blot livet surt for usyldige mennesker... lidt
ligesom terrorisme...

Well... det kunne jo også bare være, at Overby udvikler en "teaser" - altså
et program der blot er sjov og harmløst drilleri... måske har Overby noget
at sige, før konspirationsteorierne får overhånd

Cheers mates,
Thomas

Fra : // Overby

Dato : 26-09-01 22:06

> [...]
> original idé, så lad være. Det er pisseirriterende at se taberagtige vira
> som kun sletter filer eller andet åndsvagt.

Nå ja. Fordi virus er nemlig de eneste programmer som starter op med
windows. Det kunne ikke tænkes at man udviklede et program der skal køre på
en pc hele tiden?

Hvilke andre indlæg hentyder du til, hvor jeg spurgte om ting relevant for
udvikling af vira.

Lyder som om du er hoppet med på bølgen af folk, der lige så snart der
nævnes ordet virus i fjernsynet, bliver totalt paranoid.