Hvornår er man en (gammel) gris ??
Fra : Flemming Hansen

Dato : 25-09-01 19:23

Hejsa

Jeg sad lige og tænkte på....Hvornår er man en gris...Gammel eller ej er vel
et spørgsmål om definitioner.......

Hvis man som 25 årig er sammen med en 17 årig
Hvis man som 50 årig er sammen med en 42 årig
Eller det forhåbentlig utænkelige....
Hvis man som 20 årig er sammen med en 12 årig

Jeg mener der er 8 års aldersforskel mellem alle eksemplerne....Men er man
50, virker det ikke så voldsomt som når man er 20....Hvor går grænsen ??

Mvh Flemming Hansen
unlimited@get2net.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 25-09-01 19:37

hej Flemming Hansen din &%¤/&%¤ du skrev:

> Jeg sad lige og tænkte på....Hvornår er man en gris...Gammel
> eller ej er vel et spørgsmål om definitioner.......

Eller et spørgsmål om holdninger?

> Hvis man som 25 årig er sammen med en 17 årig

Nej.

> Hvis man som 50 årig er sammen med en 42 årig

Nej.

> Eller det forhåbentlig utænkelige....
> Hvis man som 20 årig er sammen med en 12 årig

Så er man lovbryder!

> Jeg mener der er 8 års aldersforskel mellem alle
> eksemplerne....Men er man 50, virker det ikke så voldsomt som
> når man er 20....Hvor går grænsen ??

Jeg er en gammel gris. Jeg er 42 og de sidste 4 piger jeghar
været sammen med (to af dem i forhiold af kortere varighed) var
20 21 28 og 29

--
Hilsen Tomas O.
Her er der plads til at skrive en masse lort, som ingen

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 25-09-01 19:44

d. 25/09/01 20:23 skrev Flemming Hansen på fhdk1975@worldonline.dk i
artiklen I_3s7.5509$t8.425856@news010.worldonline.dk:

> Jeg mener der er 8 års aldersforskel mellem alle eksemplerne....Men er man
> 50, virker det ikke så voldsomt som når man er 20....Hvor går grænsen ??

Jeg ved det ikke, men jeg tror, det er noget andet end et antal år, der
betyder noget. Hvis man skal lave en beregning ud fra en aldersforskel, tror
jeg, man skal overveje at regne med en procentvis forskel eller lignende.

Problemet er, at det nok er noget så uhåndgribeligt som livserfaring, der
virkelig betyder noget.

For en 40-årig "nørd" som mig, der næsten ikke har "levet livet", mens jeg
var ung, vil en ung pige på 25-30 år måske have nogenlunde den samme
livserfaring samlet set.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 19:45

Hej Flemming :0)

"Flemming Hansen" <fhdk1975@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> 50, virker det ikke så voldsomt som når man er 20....Hvor går grænsen ??

Forhåbentlig ved de 15 år :0)

Hmm... er grænserne ikke også forskellige, alt efter om det
er en mand eller en kvinde der er ældst?

Se et par for dig:
Han er 26, far til et barn på 4 år, og bliver så kæreste med
en pige på 17-18 år...
(det virker vel egentlig ikke som noget "særligt", vel?)

Se et andet par for dig:
Hun er 26, mor til et barn på 4 år, og bliver så kæreste med
en fyr på 17-18 år...
(det er alligevel "anderledes", er det ikke?)

Jeg tog det med barnet med - for at sætte aldersforskellen
lidt skarpere op, og for at illustrere en pointe.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Anita

Dato : 25-09-01 20:08

> [...]
> 50, virker det ikke så voldsomt som når man er 20....Hvor går grænsen ??

Den lovmæssige grænse går jo ved 15 år. Mens den personlige grænse jo er ret
udefinérbar - hvad nogle synes er helt uacceptabelt synes andre er helt
iorden.

Min personlige grænse.... tja, jeg tror jeg ville have det underligt med at
være sammen med en, der var mere end et par år yngre end jeg selv (jeg er
23) mens det nok ikke er så problematisk hvis han er noget ældre. Men jeg må
da indrømme, at jeg synes det er fjollet at bekymre sig om andres mening i
det og andre henseender. Hvis man elsker sin kæreste/kone eller hvad nu, så
er det da ligemeget hvad pokker folk mener om det.

Venlig hilsen Anita

Fra : Flemming Hansen

Dato : 25-09-01 20:00

Hejsa

> [...]
> det og andre henseender. Hvis man elsker sin kæreste/kone eller hvad nu,

> er det da ligemeget hvad pokker folk mener om det.

Klart....Men problemet er f.eks. at hvis man nu er 25.....og hun er
17...Jamen så er der noget der hedder forældre *SS*

Nårh, men for for dem der ikke har fattet det endnu...Så er jeg 25 *GG*
Resten kan i næsten regne ud....*suuk*

-Flemming

Fra : Anita

Dato : 25-09-01 22:58

> Hejsa

Hej igen

> [...]
> 17...Jamen så er der noget der hedder forældre *SS*
>
> Nårh, men for for dem der ikke har fattet det endnu...Så er jeg 25 *GG*

I see... men hvorfor sukker du? *S*

Som jeg ser det er det hendes opgave at vurdere, om du er noget for hende og
forklare sine forældre, at hun er vild med dig. Men hvis man forstår at
afkode situationer, vil det være nemmere for dig at falde ind og blive
accepteret af hendes familie. Hvis de virker reserverede i starten er det
kun fordi de ønsker det bedste for deres datter og jeg er sikker på at de
med tiden vil kunne se at I holder af hinanden og at du ikke gør hende nogen
skade.

Så må tiden jo vise om det er jer to for evigt eller blot for en tid.

Held og lykke
Venligst Anita

Fra : T M

Dato : 26-09-01 15:46

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
ret
> udefinérbar - hvad nogle synes er helt uacceptabelt synes andre er helt

Hmm.. ja nu er jeg lidt kværulant *GG* de 15 år er for seksuelt samkvem..
Men man kan
vel godt være kærester uden det skal foregå i sengen? Så i teorien (jeg ved
godt en 20 årig nok
ikke kan holde snalderen i bukserne særligt længe), så KAN det godt lade sig
gøre at have
en kæreste på 12 år, mens man er 20, ikke??

Nej, bare en strøtanke jeg fik, mens jeg gik og pillede maling af dørene,
måske det er malingstøvet
der er gået til hjernen? hmm... ja..

/ Thomas

Fra : Mirian

Dato : 26-09-01 09:44

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg sad lige og tænkte på....Hvornår er man en gris...Gammel eller ej er

Helt klart, jeg mener at man kun er så gammel som man selv føler!

> Hvis man som 25 årig er sammen med en 17 årig
> Hvis man som 50 årig er sammen med en 42 årig
> Eller det forhåbentlig utænkelige....
> Hvis man som 20 årig er sammen med en 12 årig

Hvis man som 28 årig er sammen med en 19 årig,.... som er tilfældet mellem
mig og min kæreste, han er 28, jeg er 19 år.
Vi begyndte at være sammen da jeg var 16 og han var 25.
Jeg har aldrig set et problem i det, men jeg må da sige at han fik nogen
kommentarer med på vejen i starten, indtil folk lærte mig at kende og fandt
ud af at jeg af sind var meget ældre end min faktiske alder!
Min kæreste og mig fungere udmærket sammen selvom den store aldersforskel (9
år) så det er nok et spørgsmål om hvad man selv føler.
Men mange folk har fordomme over aldersforskelle idag, men hva, kærligheden
kender ingen alder!
Kærligst Mirian

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 26-09-01 10:36

d. 26/09/01 10:43 skrev Mirian på Mirian@worldonline.dk i artiklen
9os4f7$1i17$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> år) så det er nok et spørgsmål om hvad man selv føler.
> Men mange folk har fordomme over aldersforskelle idag, men hva, kærligheden

Tja, jeg har set en meget større aldersforskel. Efter min nu afdøde far blev
skilt fra min biologiske mor, da jeg var 6 år, ansatte han en
husbestyrerinde, som han senere fik et barn med, hvorefter de giftede sig,
og senere fik yderligere to børn. De var gift til min fars død, og hans
"nye" kone døde ca. 1/2 år senere. Jeg husker ikke, hvor gamle de var, da de
døde, men jeg mener, de var gift 17-18 år.

De havde fødselsdag med to dages mellemrum. Han blev født i 1919, og hun
blev født i 1945. Det giver en aldersforskel på 26 år.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Tomas O.

Dato : 26-09-01 13:05

hej Borge Rahbech Jensen du skrev:
SNIP

> De havde fødselsdag med to dages mellemrum. Han blev født i
> 1919, og hun blev født i 1945. Det giver en aldersforskel på
> 26 år.

Og jeg har en mandlig ven, der nu er 54, som er gift med en på 29
med fælles barn på snart 2 år.

Da folk spourgte hende hvad hun ville med sådan en gammel mand i
stedet for sin daværende kæreste der var jævnaldrende, var hendes
svar: 'hellere 10 sjove år med X end 30 kedelige md Y'

Fra : Stine Henriksen

Dato : 27-09-01 21:31

Kvinder er beskyttet af loven, når de er under 15 år og de er beskyttet af
naturen, når de er over 50 år, herimellem er der fri jagtsæson.

Andres opfattelse af gammel gris må da være dig og din udkårne ganske
ligegyldigt. Altså så længe i ikke bryder loven.

MVH HENRIK

Fra : Tomas O.

Dato : 27-09-01 22:19

hej Stine Henriksen din &%¤/&%¤ du skrev:

> [...]
>
> Andres opfattelse af gammel gris må da være dig og din
> udkårne ganske ligegyldigt. Altså så længe i ikke bryder

NEMLIG!

--
Hilsen Tomas O.
Her er der plads til at skrive en masse lort, som ingen anden
end Thyrbjörk gider forholde sig til. Derfor er den nu tom.
Hans kommentarer er alligevel røvkedelige.

Fra : Chokmah x@dogSun

Dato : 27-09-01 22:48

"Stine Henriksen" <stine.nordlund@get2net.dk> wrote in

> Kvinder er beskyttet af loven, når de er under 15 år og de er beskyttet
> af naturen, når de er over 50 år, herimellem er der fri jagtsæson.

mark fræs har sgu ikke levet forgæves ?
MvH
Bo