Juul vil klage?
Fra : Erik

Dato : 25-09-01 15:07

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> En klage er på vej til din udbyder.

Jeg håber du indsætter et kopi af klagen til alles gennemlæsning

Og har jeg Åndelige meninger eller indsigt i død og opstandelsen
(dåben) som du ikke rigtigt forstår, eller er i tvivl om, vil jeg gerne
uddybe dem for dig, således din klage kan bliver rigtigt
indholdelsesrig.

Erik

Hvorfor må hrr. Juul, når jeg ikke må? Hvorfor er der ingen, som skælder
ham ud?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-09-01 15:26

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Jeg håber du indsætter et kopi af klagen til alles gennemlæsning

Når du selv beder om det, så skal jeg gerne gøre det. Den er indsat
nedenfor.

> [...]
> (dåben) som du ikke rigtigt forstår, eller er i tvivl om, vil jeg gerne
> uddybe dem for dig, således din klage kan bliver rigtigt

Sød stråmand. Du får det til at lyde som om det er dit åndelige
hovmod, din vranglære eller dine løgnehistorier jeg har klaget
over. Det er det ikke.

Her er klagen i dens fulde ordlyd:
-start-

En af jeres kunder, Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk>, har netop
postet et 1600 linier langt indlæg i dk.livssyn.kristendom
indeholdende en eller anden jpg-fil, som jeg ikke har gidet dekode.

<HJOr7.9427$lk7.171329@news.get2net.dk>

Binære attachments hører bestemt ikke til i en debatgruppe.

Vil I være rare at forklare ham det?

Samtidig har han kastet en del generaliseringer om muslimer og deres
planer for verden af sig siden WTC-katastrofen. Det er nok et
fortolkningsspørgsmål om de kan kaldes racistiske, men se alligevel
lidt på:

<nr4r7.8480$lk7.150838@news.get2net.dk>
<zXi77.366$aN4.26069@news.get2net.dk>
<_nJq7.7923$lk7.144166@news.get2net.dk>
<oyPY5.197$zC6.6125@news.get2net.dk> (de sidste linier)
<BWNo7.3865$lk7.95353@news.get2net.dk>
<Dhyd7.2383$f65.4560@news.get2net.dk>

(Min klage kan dog meget vel være farvet af min personlige holdning
til Erik. Diverse diskussioner med ham gennem det sidste år har givet mig et
klart indtryk af, at han er rablende vanvittig.)

Peter B. Juul,
Uni·C (PBJ255-RIPE)

-slut-

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-01 17:50

(Peter B. Juul) skrev, 25 Sep 2001 16:26:

> [...]

> til Erik. Diverse diskussioner med ham gennem det sidste år har givet mig et
> klart indtryk af, at han er rablende vanvittig.)

Du læsser nu så rigelig på her, at det kommer til at ligne en
pr.sonlig hetz. Ikke just klædeligt i kristelig forstand...
--
Mvh.pmn.

Fra : Erik

Dato : 25-09-01 17:58

> [...]

> planer for verden af sig siden WTC-katastrofen. Det er nok et
> fortolkningsspørgsmål om de kan kaldes racistiske, men se alligevel

Da MUSLIMER ikke er en ETNISK RACE, men et TROSSAMFUND
kan der overhoved ingen racisme forbindes med mine indlæg.

> [...]
> <BWNo7.3865$lk7.95353@news.get2net.dk>
> <Dhyd7.2383$f65.4560@news.get2net.dk>
>
> (Min klage kan dog meget vel være farvet af min personlige holdning

Og din personlige holdning til den Islamiske trossamfund, et trossamfund
som jeg ifølge bibelen fortolker på samme måde som Folkekirkens
"Forsagelse" der fremsiges ved alle Gudstjenesterne.

Kæmp imod dem, der ikke tror på Allah og Dommedagen [Al-Tauba:29]

>Diverse diskussioner med ham gennem det sidste år har givet mig et
> klart indtryk af, at han er rablende vanvittig.)

Vanvittigt, næsten det modsatte af vittigt, vil det ikke i den moderne
psykologi være et forkert ord at anvende. Ville "komplet sindssyg idiot"
ikke have passet bedre. Matt 5 v 21-22

Skal jeg værer perfekt, lige som dig Peter, for at skrive min mening og
erfaring her på dk.livssyn.kristendom, hvor Kristendom og Religioner
blandes som et bedre landhandel.

Mener jeg du skulle finde et seriøst klagegrundlag og ikke et smukt
billede af mig, der var sendt som svar til en tredje persons vittighed.

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-09-01 18:26

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Da MUSLIMER ikke er en ETNISK RACE, men et TROSSAMFUND
> kan der overhoved ingen racisme forbindes med mine indlæg.

Straffelovens § 266 b. Den, der offentligt eller med fortsæt til
udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden
meddelelse, ved hvilken en gruppe af peroner forhånes eller
nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske
oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde, hæfte
eller fængsel indtil 2 år.

Din personlige definition af racisme kan du placere et sted hvor solen
aldrig skinner.

I øvrigt er det ganske tydeligt, at dine udtalelser gæl

> Vanvittigt, næsten det modsatte af vittigt, vil det ikke i den moderne
> psykologi være et forkert ord at anvende.

Det er sandelig godt, jeg ikke er psykolog, så.

> Skal jeg værer perfekt, lige som dig Peter, for at skrive min mening og
> erfaring her på dk.livssyn.kristendom, hvor Kristendom og Religioner
> blandes som et bedre landhandel.

Du kommer med dine udtalelser, og det er du i din gode ret til. Jeg
reagerer på dem. Det er jeg i _min_ gode ret til.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 26-09-01 19:27

> [...]
> eller fængsel indtil 2 år.
>
> Din personlige definition af racisme kan du placere et sted hvor solen

Hallo! Ret skal være ret. Du kan ikke kalde Erik racist pga. udtalelser om
muslimer. At citerede paragraf måske kaldes racisme-paragraffen, har intet
med sagen at gøre.

Hvis regeringen sammensatte en paragraf som omhandler, at man skal være gode
ved hinanden til jul, nytår, påske, kristi himmelfartsdag og store bededag
og folk kalder den for jule-paragraffen kan du ikke konkludere, at nytår,
påske, kristi himmelfartsdag og store bededag hører med til julen!!

Ikke at jeg på nogen måder vil forsvare Erik som person - jeg har kun fulgt
med nogle få dage...

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-09-01 19:01

Har I ikke noget bedre at bruge tiden på, end at gå efter hinnanden, man kan
godt påpege noget, men hvorfor gå i krig?

Ole

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 25-09-01 19:53

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> Har I ikke noget bedre at bruge tiden på, end at gå efter hinnanden,
man kan
> godt påpege noget, men hvorfor gå i krig?

Det er desværre nødvendigt med mellemrum Ole, ellers øger uroen i
gruppen.

Peter gør egentlig det rigtige her..

I første omgang gør udbyderne ikke noget, men kommer der gentagne
"berettigede" klager over en enkeltperson, får han en advarsel, retter
han sig ikke efter den bliver hans konto lukket..

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-09-01 19:33

Rengøringsassistenten <niels.stegWHO@get2net.dk> wrote in message
> "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> man kan
>
> Det er desværre nødvendigt med mellemrum Ole, ellers øger uroen i
> gruppen.

Jeg har ikke fulgt med, så det kan der vel være noget om, men jeg syntes
ellers at det ikke burde være nødvendigt.

Ole

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 25-09-01 21:14

> Jeg har ikke fulgt med, så det kan der vel være noget om, men jeg
syntes
> ellers at det ikke burde være nødvendigt.

Næe.. det er trist!

Fra : Erik

Dato : 25-09-01 19:53

> [...]
> nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske
> oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde, hæfte

Trosbekendelsen

(Den danske version starter med forsagelsen)

"Vi forsager Djævlen og alle hans gerninger og alt hans væsen.
Vi tror på Gud Fader, den almægtige, himmelens og jordens skaber
, og på Jesus Kristus, hans enbårne søn, som er undfanget ved
Helligånden, født af Jomfru Maria, pint under Pontius Pilatus,
korsfæstet, død og begravet, nedfaret til dødsriget, på tredje dag
opstanden fra de døde, opfaret til Himmels, siddende ved Gud
Faders, den almægtiges, højre hånd, hvorfra han skal komme at
dømme levende og døde.
Vi tror på Helligånden, den hellige, almindelige kirke, de helliges
samfund, syndernes forladelse, kødets opstandelse og det evige liv."

Jesus har ikke selv formulerer en trosbekendelse og den er ikke
en del af Bibelen. Men ud fra folkekirkens bibelske lærer er Islam
ikke Kristendom, og derfor forsager de Islam, og Straffelovens
§ 266 b.indeholder da helder ikke religiøse debatemner som den
af Folkekirkens fremsagte "Forsagelse af Satan og hans værk"

------------

Salme 139.
v21 Hader jeg ikke dem, der hader dig, Herre?
Væmmes jeg ikke ved dem, der rejser sig mod dig?
v22 Grænseløst er mit had til dem,
de er blevet mine fjender.

Vil du også anlægge sag mod Dronningen som har Autoriseret
Den Danske Bibel i år 1992, og derved har Droningen givet
tiladelse til at forkynde Bibelens budskab, også Salme 139.

Erik

v24 Forbandet være den, der i det skjulte slår sin næste ihjel.
Og hele folket skal sige amen.

v25 Forbandet være den, der lader sig bestikke til at slå et
menneske ihjel og udgyde uskyldigt blod. Og hele folket skal
sige amen.

5 Mos 27

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-09-01 22:38

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev:

> [...]
> § 266 b.indeholder da helder ikke religiøse debatemner som den
> af Folkekirkens fremsagte "Forsagelse af Satan og hans værk"

Vi forsager Djævelen, alle hans gerninger og alt hans væsen. Dem, der tilbeder
ham, skal vi behandle med respekt i dagligdagen. Det kræver love, som kristne
naturligvis også er underlagt.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Erik

Dato : 26-09-01 16:30

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tilbeder
> ham, skal vi behandle med respekt i dagligdagen. Det kræver love, som

Hvilken love taler du om, mener du Grundloven § 67 for så er kristendommen
underlagt, men religioner der opfordre til kamp mod andre religioner er ikke
underlagt, som f.eks. en religion der endda har et navn for en religiøs kamp
modm andre, de religiøse kamphandlinger skulle tages op til diskussion i
folketinget for nærmere lovgivning.

Hvad jeg mener; Skal en bog der opfordre en befolkningsgruppe til kamp mod
resten af befolkningen, værer lovligt tilgængeligt i Danmark.

Erik
Jeg er vild med Julefrokorst.

Fra : Live4Him

Dato : 26-09-01 18:55

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad jeg mener; Skal en bog der opfordre en befolkningsgruppe til kamp mod
> resten af befolkningen, værer lovligt tilgængeligt i Danmark.
~~~~~~~~~~~~
Spørgsmålet er jo om du i det hele taget har forstået hvad koranen går ud
på, Erik ? Du bliver ved at tage et eller to skriftstder ud som begrundelse
for at Islam skulle forbydes. Hvorfor overlader du det ikke til jurister og
de som har forstand på hvad Islam egentlig er, at vurdere dette ?

Det største problem synes jeg dog, er at du tilsyneladende ikke er reelt
interesseret i sandheden om Islam, men du fremturer hele tiden med de samme
argumenter. Hvis du virkelig var interesseret i at lære om Islam og vide
HVORDAN koranen skal udlægges og bliver udlagt af de troende muslimer her i
landet, så havde du haft rig lejlighed til at snakke med imamer og andre
troende muslimer, så du vidste hvad du talte om.

Mit råd er, Erik - sæt dig ind i hvad koranen lærer, sæt dig ind i hvordan
den bruges, og fremfor alt LÆR nogen muslimer at kende personligt, så du kan
komme af med dine forskruede og ekstreme FORDOMME.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 26-09-01 19:18

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> komme af med dine forskruede og ekstreme FORDOMME.

Du er en hård mand, med megen viden om Koranen, så giv mig kun
et skriftsted i Koranen som på lige fod med Bibelen opfordre
"De rettroende Muslimer" til næstekærlighed til alle mennesker især
næstekærlighed til ikke Muslimer.

På forhånd tak,

Erik

Fra : Erik

Dato : 27-09-01 13:05

> [...]
> et skriftsted i Koranen som på lige fod med Bibelen opfordre
> "De rettroende Muslimer" til næstekærlighed til alle mennesker især

Jeg venter stadig et svar, på et simpel spørgsmål vedrørende din indsigt
i Koranen.

Eller skal jeg tage dit råd for et usagligt personligt angreb.

Fra : Live4Him

Dato : 27-09-01 15:03

> Jeg venter stadig et svar, på et simpel spørgsmål vedrørende din indsigt
> i Koranen.
>
> Eller skal jeg tage dit råd for et usagligt personligt angreb.
~~~~~~~~~~~~~~
Du kan tage mit råd som du vil, men udveksle skriftsteder fra koranen, som
hverken du eller jeg ved særligt meget om, vil jeg ikke.

Mit råd er stadig - hvis du er ærligt interesseret i at lære om Islam - at
lære det fra rigtige muslimer og derved udvide din horisont, både
intellektuelt og socialt.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 27-09-01 17:28

> [...]
>
> Mit råd er stadig - hvis du er ærligt interesseret i at lære om Islam - at
> lære det fra rigtige muslimer og derved udvide din horisont, både

Jørgen, jeg har arbejdet med Muslimer i gennem mange år i Afrika og
været gennem Mellemøsten og set hvordan de behandler hverandre og
der er kun et ord der dækker deres behandling, Umenneskelighed.

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=139081

Nu er jeg i Danmark og bliver RÅDGIVET af en mand på grundlag af
at han har talt med et par Imamer, som min statsoverhoved ikke gider
at have i audiens på grundlag af deres holdninger til USA og krig. En
statsoverhoved der som MF var med til at indsætte regeringen i
Langtbortistand, en regering som de nu ønsker fjernet.

Tro mig Jørgen, Islam er alt andet end en krudttønde af Kærlighed og
eksploder den krudttønde bliver det i hovedet på de vantro.

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-01 12:02

On 25 Sep. 2001 20:53, Erik wrote :

(ref. Peter B. Juul)

>"Trosbekendelsen"...

Politiske og religiøse uoverensstemmelser
udmønter sig i fraktionsdannelse, på hvilket
grundlag partier og sekter opstår.

Stilner det fejdernes hærgen?

Og hvad er det sidste kreatur til at forlade
vandhullet efter en lang tørkeperiode,
om ikke den gamle krokodille?

Fra : Sorte Slyngel

Dato : 26-09-01 08:15

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du kommer med dine udtalelser, og det er du i din gode ret til. Jeg
> reagerer på dem. Det er jeg i _min_ gode ret til.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
jeg tror lige at du har valgt det forkerte tidspunkt at genere erik på, der
er en general antimuslimsk
stemning i den danske befolkning lige nu, så chancen for at få ram på Erik
er pt forsvindene lille,
da udbyderne jo osse selv er mennesker og for en dels vedkommende har de
samme følelser
under vesten.
MVH P.N.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-09-01 10:39

"Sorte Slyngel" <pip160@hotmail.com> writes:

> jeg tror lige at du har valgt det forkerte tidspunkt at genere erik på, der
> er en general antimuslimsk stemning i den danske befolkning lige nu

Så meget desto vigtigere er det at få bremset det uvæsen.

_Jeg_ har ingen problemer med at skelne mellem følgende grupper:

1) folk med en mørkere hudfarve end mig.
2) muslimer
3) stærkt troende muslimer
4) Fanatiske galninge, der bruger deres påståede religion som
undskyldning for at begå terrorist-handlinger.

De fleste muslimer er sandsynligvis mindst lige så bestyrtede over det
skete som vi er.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Erik

Dato : 26-09-01 20:17

> Så meget desto vigtigere er det at få bremset det uvæsen.
>
> _Jeg_ har ingen problemer med at skelne mellem følgende grupper:
>
> 1) folk med en mørkere hudfarve end mig.

Hvorfor taler du altid mennesker af anden hudfarve, en muslim kan
sagtens værer Rød, Sort, Hvid, Grøn, eller Blå,

> 2) muslimer

Man kan ikke se på en mand/kvinde om han/hun er muslim. I mange
Østlande er muslimer, hinduer og budister klædt ganske ens.

> 3) stærkt troende muslimer

Og de er blevet stærkere troende muslimer fordi de læser Koranen

> 4) Fanatiske galninge, der bruger deres påståede religion som
> undskyldning for at begå terrorist-handlinger.

Og de er blevet Fanatiske galninge muslimer fordi de læser Koranen

> De fleste muslimer er sandsynligvis mindst lige så bestyrtede over det
> skete som vi er.

Ihvert fald 3 dage efter terro-angrebet.

Erik

Fra : Rune

Dato : 25-09-01 23:11

Erik skrev:

> Da MUSLIMER ikke er en ETNISK RACE, men et TROSSAMFUND
> kan der overhoved ingen racisme forbindes med mine indlæg.

Helt feil, eller i beste fald en ultragrov generalisering.

Muslimer er like lite et TROSAMFUND som "kristne" er det.......

Islam er en religion, kristendom er en religion. Hver lille gren innenfor
islam eller kristendom kan man kalde et trosamfunn.

Generalisering når man diskuterer etniske/religiøse temaer er uheldig.

Eksempel 1:

Virkelig versjon: Adventister må ikke spise flæsk
Generalisert versjon: Kristne må ikke spise flæsk

Eksempel 2:

Virkelig versjon: Noen radikale muslimske trosamfund tillader ikke kvinder å
gå i skole.
Generalisert versjon: Muslimer tillader ikke kvinder å gå i skole

V H Rune

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 26-09-01 21:53

> [...]

> <HJOr7.9427$lk7.171329@news.get2net.dk>
>
> Binære attachments hører bestemt ikke til i en debatgruppe.

Måske har de succes

Om ikke andet har Erik accepteret følgende betingelser hos Get2Net:

"Hvis kunden
1. via Internettet udøver aktiviteter, der er strafbare, eller som tager
sigte på at påføre andre internetbrugere gene eller på anden måde af
TELE2 opfattes som uacceptable eller kritisable i forhold til den til
enhver tid gældende net-etikette,
<klip>
er TELE2 berettiget men ikke forpligtet til uden forudgående varsel at
ophæve kundeforholdet, lukke internetadgangen, lukke hjemmesiden og
slette data lagret af kunden på TELE2's servere."

Jeg har selv overvejet at klage over hans gentagne forfølgelse af
SDH'ere i denne gruppe. Specielt hans indlæg i tråden "UFO og Bibelen"
kan bruges i en klage, da han bla. indrømmer bevidst at "drille" mig.

> [...]
mig et
> klart indtryk af, at han er rablende vanvittig.)

Ihvertfald kan man undre sig over hvad gentagne nedrakkelser af muslimer
har at gøre med dk.livssyn.kristendom. Erik har i lang tid postet meget
off-topic, måske var det noget at tage fat i..? Held og lykke med det
Peter, du har sat et godt eksempel til efterfølgelse

For at holde en god tone i debatten og have lidt kristent indhold i
dette indlæg, vil jeg gøre opmærksom på Jesu ord til os alle i Matt 22:

"Han sagde til ham: » >Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte
og af hele din sjæl og af hele dit sind.< v38 Det er det største og det
første bud. v39 Men der er et andet, som står lige med det: >Du skal
elske din næste som dig selv.< v40 På de to bud hviler hele loven og
profeterne."

Vi må ikke hade Erik, selv om mange i denne gruppe har god grund til
det.

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org