Cancellation
Fra : Towli

Dato : 25-09-01 13:33

Hej Guruer

Jeg sidder og prøver at forstå hvad "cancellation" indebærer når man taler
netværk. Det er noget med 2 modsat-rettede strømme der ophæver hinanden
eller så'n.
Imidlertid fatter jeg meget lidt af forklaringen. Hvordan oversætter man det
og hvad betyder det mere specifikt?

1000 tak for et svar

/T

Fra : Towli

Dato : 25-09-01 13:35

Det jeg har læst er :

"Cancellation is a commonly used technique to protect the wire from
undesirable interference".

(og jeg forstår det ikke helt)

/T

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 25-09-01 14:07

Towli wrote:

> Jeg sidder og prøver at forstå hvad "cancellation" indebærer når man taler
> netværk. Det er noget med 2 modsat-rettede strømme der ophæver hinanden
> eller så'n.

Jeg tror der refereres til "echo cancellation" hvilket vil sige at man
ophæver ekkoer, som måtte optræde i transmissioner, f.eks.
(mobil)telefoni.

Google: http://www.google.com/search?q=echo+cancellation

--
Hroi Sigurdsson hroi@netgroup.dk