Program til at ændre skærmbilledet
Fra : // Overby

Dato : 25-09-01 12:07

Jeg skal lave et program der kan ændre skærmbilledet i Windows. Jeg har
derfor flg. spørgsmål. Hvilke kommandoer skl jeg bruge til at

1. ændre baggrundsbilledet i windows
2. kan jeg få programmet til at 'køre i baggrunden' altså sådan at det bare
starter op skifter baggrundsbilledet og derefter afslutter uden brugeren
egentlig lægger mærke til det.

På forhånd tak
Daniel

Fra : Thomas Riedel

Dato : 26-09-01 08:04

Hej Overby

Vedlagt source jeg har fundet et eller andet sted på nettet.

program wallpapr;

uses
Registry, WinProcs;

procedure SetWallpaper(
sWallpaperBMPPath : String;
bTile : boolean );
var
reg : TRegIniFile;
begin
//
// change registry
//
// HKEY_CURRENT_USER
// Control Panel\Desktop
// TileWallpaper (REG_SZ)
// Wallpaper (REG_SZ)
//
reg := TRegIniFile.Create(
'Control Panel\Desktop' );
with reg do
begin
WriteString( '', 'Wallpaper',
sWallpaperBMPPath );
if( bTile )then
begin
WriteString(
'', 'TileWallpaper', '1' );
end else
begin
WriteString(
'', 'TileWallpaper', '0' );
end;
end;
reg.Free;

//
// let everyone know that we changed
// a system parameter
//
SystemParametersInfo(
SPI_SETDESKWALLPAPER,
0,
Nil,
SPIF_SENDWININICHANGE );
end;

begin
//
// set wallpaper to centered winnt.bmp
//
SetWallpaper(
'c:\winnt\winnt.bmp',
False );
end.

--
Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 26-09-01 08:29

Kære Thomas og Overby.

Den kode Thomas anfører er OK, men dækker ikke
såfremt man anvender Active Desktop. Så skal man
også anvende på interfacet IActiveDesktop.

Gunnar Martensen