Fejl med blob felter
Fra : Henrik Ankersen

Dato : 25-09-01 11:31

Hej

Jeg har fået en ret irriterende fejl. //som om alle fejl ikke er Irriterende

Jeg har lavet Access DB, som jeg er koblet på via odbc. I databasen har jeg
lavet en tabel, hvor jeg har oprettet et id med autonummerering, og to
memo/nota felter.
Når jeg i Delphi programmet godkender det jeg har skrevet i memo felter
kommer der en error besked, som ser ca. sådan her ud :
EDBEngineError: message 'Non-blob column in table required to perform
operation'.

Det forstår jeg som om jeg skal have en ikke blob attribut i min tabel, men
det har jeg jo i id feltet

Hvordan løser jeg det ??

Hilsen HA

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-09-01 03:34

Henrik Ankersen wrote:

> [...]
> operation'.
>
> Det forstår jeg som om jeg skal have en ikke blob attribut i min tabel,

1 - Tjek om du har en unique nøgle på din tabel.
2 - Hvoedan ser din SQL/kodestump ud?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen