ftp igennem linux router
Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-09-01 23:47

Hej NG!

Jeg har endeligt fået taget mig sammen til at få vores ADSLrouter-maskine
(atm-kort) til at køre linux. Jeg har da også fået hul igennem til det meste
fra vores LAN lige bortset fra FTP. Jeg kan ikke konnekte til en FTP-server
ude i byen fra en box på LAN'et bl.a. alm http traffik virker

Jeg har mere eller mindre fulgt vejledningen på koldfront.dk og har derved
fået en Redhat 7.1 m. 2.4.7 kernel op at stå.
Nogen der har et bud på hvad jeg mangler?
Har i øvrigt glemt at compilere smb- og appletalksupport ind i kernen, kan
jeg, uden at skulle lave pppd'en m.m. om, rekompilere kernen?

Forhånd tak!

Mvh
Lars

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 25-09-01 08:46

> fra vores LAN lige bortset fra FTP. Jeg kan ikke konnekte til en
FTP-server
> ude i byen fra en box på LAN'et bl.a. alm http traffik virker

Kan du ikke connecte overhovedet, eller kan du bare ikke få dirlist frem få
serveren efter login ?
hvis det er det sidste, er dcet fordi du ikke connecter til FTP serveren med
passive ftp. Det understøtter din FTP client med garanti - ellers kan du jo
prøve at åbne ftp://sunsite.dk i din internet explorer - den connecter altid
med passive ftp.

/Klaus

Fra : Lars Kristensen

Dato : 25-09-01 19:35

Klaus Agnoletti <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9opcnq$9m2$1@egon.worldonline.dk...
> Kan du ikke connecte overhovedet, eller kan du bare ikke få dirlist frem

> serveren efter login ?

Jeg kan ikke se dir. listen og jeg kan helle ikke, hvis jeg har den eksakte
sti, hente en fil fra en ftp-server

> [...]
jo
> prøve at åbne ftp://sunsite.dk i din internet explorer - den connecter

Ja, det havde jeg nu prøvet, men det virker heller ikke. Den siger noget med
at der opstod en fejl ved åbning af mappen (/). og at jeg skal være sikker
på at have adgang til denne mappe og sidst men ikke mindst noget om en
ulovlig portkommando.
Skal naturligvis nævnes at jeg godt kan fra linuxboxen.

- Lars

Fra : Mickey

Dato : 25-09-01 20:16

"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at der opstod en fejl ved åbning af mappen (/). og at jeg skal være sikker
> på at have adgang til denne mappe og sidst men ikke mindst noget om en

det er fordi du ikke har sat den til at bruge passiv ftp - det indstiller du
under avanceret fanen under indstillinger

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html