Prob. med installation af Win
Fra : Morten Herold Jensen

Dato : 24-09-01 23:15

Hej

Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg ikke er i stand til at
installere win 98/ME/2K på en af mine maskiner.

Maskinen er en Fujitsu 466 cely med 320 mb ram (intel 810 chipsæt). For en
uge siden begyndte den at melde Vchache fejl (bæå skærm) Jeg mente at den
havde behov for en exorsisme - mere ram.

Så gjort monteret ram, installeret win 2000..... Ingen chance - nægter at
indlæse filer, fejl på disk, læse fejl osv. Alt blev prøvet fra HD, IDE-CD,
SCSI-cd, bare-bone installation osv. Vil ikke!

Win 98 lader sig installere men under opstart stoppes der med beskeden
beskyttelsesfejl i VKD (hvad er det?)

Har reformatteret, nye partitioner m.v.

Lyder det ikke som en board fejl? (memory-controller) - har skiftet alt
andet (incl. anden ram).

Ideer modtages med kyshånd

Morten

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-09-01 03:37

"Morten Herold Jensen" <mhj@os.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg ikke er i stand til at
> installere win 98/ME/2K på en af mine maskiner.
oh, også dig?

> [...]
IDE-CD,
> SCSI-cd, bare-bone installation osv. Vil ikke!
aha...

> Win 98 lader sig installere men under opstart stoppes der med beskeden
> beskyttelsesfejl i VKD (hvad er det?)
Det betyder at der er sket en fejl i maskinens hukommelse. Primært defekte
ram...

> Har reformatteret, nye partitioner m.v.
hjælper ikke...

> Lyder det ikke som en board fejl? (memory-controller) - har skiftet alt
> andet (incl. anden ram).
Det er så her der mærkelige er, for i følge mine erfarringer skulle
problemet afhjælpes hvis du satte nye ram i....Du overclocker ikke dine ram,
vel?

Prøv evt. med en bootdiskette og så smid http://www.memtest86.com/ på den...

Håber det hjælper dig...

MVH