Cisco 677 og 3620
Fra : Heine Christensen

Dato : 24-09-01 20:18

Hejsa

Hvis man nu har en Cisco 677, og man er træt af CBOS systemet (er der da
nogle der ikke er det) kunne man så ikke lade den forwarde ALT trafik en
enkelt ip (Bridge) og så lade det ip være en Cisco 3620, og så lade den
foretage routningen/NAT'en....den kører da i det mindste IOS?

På forhånd tak
Heine Christensen
hc@teamhm.dk / hechc@ringamt.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-09-01 23:39

On Mon, 24 Sep 2001 21:17:41 +0200, "Heine Christensen"
<hechc@ringamt.dk> wrote:

> [...]
> enkelt ip (Bridge) og så lade det ip være en Cisco 3620, og så lade den
> foretage routningen/NAT'en....den kører da i det mindste IOS?

Det kunne man godt, men mere oplagt var det vel at sætte en IOS-
baseret router op i stedet for 677'eren. Det kunne fx. være en
SOHO77 eller en Cisco 827.

Et andet alternativ, hvis du har 3620'eren i forvejen, kunne være
at smide et ADSL-interface i den, igen for at slippe for CBOS.
Det interface hedder WIC-1ADSL, og det kan sidde i et WIC-slot på
3600'en.

Kontakt din foretrukne netværkspusher for priser etc.

HTH,
-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Heine Christensen

Dato : 25-09-01 11:40

Hejsa

> Det kunne man godt, men mere oplagt var det vel at sætte en IOS-
> baseret router op i stedet for 677'eren. Det kunne fx. være en
> SOHO77 eller en Cisco 827.

Ja det er jeg klar over, MEN nu står jeg her og har begge disse enheder...
derfor spørgsmålet

> [...]
> at smide et ADSL-interface i den, igen for at slippe for CBOS.
> Det interface hedder WIC-1ADSL, og det kan sidde i et WIC-slot på

Ja det ved jeg også, men ser du prisen på et sådan kort ligger på ca 5K, og
da det er til privat brug, har jeg derfor ikke så menga penge der står
router på... så hvis man kunne få det andet til at spille ok, så ville det
være MAX

HC

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-09-01 12:43

On Tue, 25 Sep 2001 12:39:41 +0200, "Heine Christensen"
<hechc@ringamt.dk> wrote:

> Ja det ved jeg også, men ser du prisen på et sådan kort ligger
> på ca 5K, og da det er til privat brug, har jeg derfor ikke så
> menga penge der står router på...

Siger du, at du har en 'ledig' 3620 inkl. et NM med ethernet
stående (ca. 4000$ list), men ikke råd til at sætte et ADSL WIC i
den (750$ list)?

> så hvis man kunne få det andet til at spille ok, så ville det
> være MAX

Det kan man som sagt: Giv 3620'eren en adresse på samme net som
677'erens inderside, sæt en default handler op på 677'eren, og
konfigurér PAT på 3620'eren, hvor du så styrer hvad der skal
hvorhen.

-A

Fra : Heine Christensen

Dato : 25-09-01 13:22

Hej igen

> Siger du, at du har en 'ledig' 3620 inkl. et NM med ethernet
> stående (ca. 4000$ list), men ikke råd til at sætte et ADSL WIC i
> den (750$ list)?

Præcis... ser du jeg har ikke selv købt denne 3620, det er en som er blevet
til overs ved ved migrering fra Tokenring til Ethernet, den har følgende
porte... et TR 16Mb, et Ethernet, og en FastEthernet Fiberport, den kan jeg
jo lige så godt rode lidt med, hvis alternativet er at den skal stå i en
kælder og blive gammel

> [...]
> 677'erens inderside, sæt en default handler op på 677'eren, og
> konfigurér PAT på 3620'eren, hvor du så styrer hvad der skal

Okay... jamen så må jeg jo se om jeg kan hitte ud af det, jeg er ikke
ekspert på IOS systemet endnu...men det kommer jo nok...

HC